בב”ב ובי-ם ביטלו ביקורים • בית הנשיא: “יפתח הלימודים בת”ת, טרם הוחלט באיזה…”

בית הספר החרדי 'קהילות יעקב' ברמות ביטל את ביקור הנשיא בפתיחת שנת הלימודים, בשל הגינויים שפרסם על הפיגוע בכפר דומא • גם בבני ברק התחמקו: "הביקור לא יתאפשר בשל 'אי תיאום של לוח זמנים'" • ברקת כועס: "ההחלטה אינה עולה עם חובתנו, לחנך לאהבת חינם" • גם מבקר המדינה זועם: "הפגיעה בנשיא - כפגיעה במדינה עצמה"
נחמן גור
כ"ו אב התשע"ה / 11.08.2015 15:50

אישיות בלתי רצויה: נשיא המדינה, ראובן ריבלין, תכנן לפתוח ביום ראשון את שנת הלימודים של תלמידי בתי הספר החרדיים, בביקור בבית הספר החרדי ‘קהילות יעקב’ שבשכונת רמות בירושלים.אלא שאתמול (שני) הודיע בית הספר לנשיא, באמצעות עיריית ירושלים, כי הביקור מבוטל וכי הסיור שתכננן הנשיא ריבלין לא יתקיים.
על פי גורמים בעיריית ירושלים, הסיבה הרשמית לביטול היא “לחץ רבנים”, וזאת על רקע הגינויים שהשמיע נשיא המדינה אחרי הפיגוע בכפר דומא, בו נספו אב ובנו בן השנה וחצי.

גורם חרדי בעיריית ירושלים אמר לגלי צה”ל – שחשף את הביטול – כי בית הספר ביטל את ביקורו של נשיא המדינה משום שהוא אישיות בלתי רצויה בעיניהם.

מבית הנשיא נמסר בתגובה, כי הביטול התקבל בצער וכי אין להם אלא לקוות כי השיעור בנושא אהבת חינם יהיה מרובה משתתפים.

בא’ אלול בשנה שעברה, בראשית כהונתו, פתח הנשיא ריבלין אז את שנת הלימודים של התלמידים החרדים בבית שמש, ובכך ביקש השנה להפוך את הביקורים הללו למסורת, אלא שלפי שעה בית הנשיא נתקל בקשיים.

מבית הנשיא בוצעה פנייה גם אל עיריית בני ברק, אלא שגם משם לא באה הישועה.

עיריית בני ברק אישרה כי הנשיא אכן ביקש לבקר בעיר, אלא שהדבר לא התאפשר מבחינת לוח הזמנים. “העירייה השיבה בחיוב”, נמסר מעיריית בני ברק, “התכנית לא יצאה אל הפועל, כיוון, שבסופו של דבר, התאריך לא תאם בין לשכת הנשיא למשרד ראש העיר”.

גורמים בעיריית בני ברק רמזו כי ‘בעיות לוח הזמנים’ שימשו בסך הכל ‘תירוץ’ כדי לדחות את הביקור, שבתחילה נענה בחיוב.

מקורות מבית הנשיא אומרים כי הם ביקשו לבדוק אופציות נוספות, אך גם אלה לא התאפשרו מבחינת העירייה.

יחד עם זאת, בבית הנשיא אומרים: “הנשיא יפתח את שנת הלימודים בתלמוד תורה, טרם הוחלט איזה…”

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת הביע היום צער על ביטול הביקור של הנשיא ריבלין בת”ת בירושלים ואמר: “צר לי על החלטתו השגויה של בית הספר קהילת יעקב.

“התברכנו בנשיא ירושלמי שורשי, חבר אמת של העיר שפועל כל העת לאחדות בעם וכבוד הוא לנו לארח אותו בכל מקום ובכל עת בירושלים. החלטת בית הספר אינה עולה בקנה אחד עם חובתנו, בוודאי בימים אלו, לחנך את ילדינו בכל המגזרים לאהבת חינם, לקבלת האחר, לסובלנות ולקירוב לבבות”.

גם מבקר המדינה הביע תמיכה בנשיא המדינה נוכח הדברים החריפים שנאמרו בימים האחרונים, ונוכח הפרסומים על ביטול ביקור הנשיא בתלמוד תורה: “פגיעה בנשיא המדינה, סמל ראשון במעלה ומובהק של מדינת ישראל כמוה כפגיעה במדינה עצמה ויש להדוף כל ניסיון לפגיעה כזו.

“מבקר המדינה קורא לעידוד הסובלנות ולמאבק באלימות ותת-תרבות הדיבור שפשו בחברה הישראלית. על רשויות המדינה להתגייס, כולן, על מנת להילחם בנגע הגזענות.

“משרד מבקר המדינה מחויב מצידו לנושא ההגנה על זכויות האדם ובכלל זה גם לפעול לשמירת זכויות האזרח והפרט של כלל אזרחי המדינה ותושביה כחלק בלתי נפרד מליבת תפקידו של מבקר המדינה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אילו לא היה הנשיא מבטל את הופעתו של עמיר בניון בבית הנשיא
    11/08/2015 17:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ששר תוכן הפוגע ב-20% מהאוכלוסייה – בגלל אהבת חינם, דיינו.

  2. איך ברקת מדבר על אהבת חינם כשהוא רודף את החרדים
    11/08/2015 18:46
    ברקת=צביעות
  3. ברקת רודף את החרדים בשכונות המעורבות
    בקרית יובל וברמות ושלא ידבר על אהבת חינם
    פשוט צביעות

  4. ברקת הצבוע
    11/08/2015 18:47
    טל
  5. ברקת נלחם בחרדים בשכונות המעורבות
    איך הוא מעז לדבר על אהבת חינם????