חייל צה”ל נפצע קל מהמטח של 26 רקטות לעבר אזור מירון • עדכונים

דיווח: מצרים לוחצת על חמאס להגיע לעסקה - "מבצע ברפיח ישנה הכול" • ח"כ ביסמוט: התנהלות חסרת אחריות של התקשורת - ככה מחלישים את החברה הישראלית • בריטניה: נשא צלב קרס בהפגנה נגד ישראל ונעצר • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ' ניסן התשפ"ד / 28.04.2024 00:59
היום ה-205 למלחמה  I עדכונים שוטפים: 

11:35 – במהלך החג וחול המועד: צה”ל תקף יותר מ-20 תשתיות לשיגור רקטות ברצועה

חיל האוויר תקף במהלך החג וחול המועד כ-270 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, מתוכן יותר מ-20 תשתיות לשיגור רקטות שהיו מכוונות לשטח ישראל. בתקיפות שבוצעו בשיתוף פעולה בין מרכז האש ומרכז המודיעין של פיקוד הדרום לחיל האוויר, הושמדו אתרי שיגור רקטות.

עוד נמסר כי צה”ל תקף בשיתוף עם השב”כ עמדת שיגור שמוקמה במרחב ההומניטרי בדרום הרצועה, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. עמדת השיגור הייתה טעונה והותקפה לפני שבוצע ממנה ירי לשטח ישראל.

טרם התקיפה נקט צה”ל באמצעי זהירות ואפשר לאזרחים להתפנות מהאזור, ובכך נמנעה פגיעה בבלתי מעורבים בתקיפה.

דובר צה”ל עדכן עוד, כי לאחר הירי שביצעו חמאס והג’יהאד האיסלאמי במהלך ימי החג וחול המועד לעבר כמה אזורים בעוטף עזה, ביניהם שדרות וזיקים, תקף צה”ל עמדות ואתרי שיגור שמהם בוצע הירי.

11:15 – שוב שיגור מצפון הרצועה: רקטה התפוצצה בשטח פתוח באזור קיבוץ עלומים

רקטה ששוגרה מצפון רצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח באזור קיבוץ עלומים. אין נפגעים או נזק. לא הופעלה התרעה.

10:15 – כוחות צה״ל תקפו במהלך היממה האחרונה עשרות תשתיות טרור ברחבי רצועת עזה

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו ביממה האחרונה עשרות מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, ביניהם תשתיות טרור, אתרי שיגור, מחבלים חמושים ועמדות תצפית. כמו כן, לוחמי זרוע הים תקפו מטרות נוספות וסיפקו סיוע אש לכוחות אוגדה 99 הפועלים במרכז רצועת עזה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו במרכז הרצועה מספר מחבלים בסמוך לכוחות המתמרנים, בסגירת מעגל חטיבתית מהירה, כלי טיס תקף וחיסל את המחבלים.

בפעילות נוספת, זיהו לוחמי החטיבה חוליית מחבלים בתוך מבנה במרכז רצועת עזה. במאמץ חטיבתי משותף, כוחות ארטילריה וכלי טיס תקפו את המבנה בו פעלה החולייה וחיסלו את המחבלים.

10:05 – חייל נפצע קל מהמטח אתמול לעבר הצפון

חייל צה”ל נפצע באורח קל במטח ששוגר בחצות מלבנון לעבר הצפון. החייל פונה לבית החולים זיו בצפת שם עבר בדיקות במיון וטופל על ידי אורתופד. לאחר הטיפול שוחרר מבית החולים.

במהלך המטח 26 שיגורים חצו משטח לבנון. חלק מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים וחלקן יורטו. התרעות על ירי רקטות וטילים נשמעו ביישובים ספסופה, מרכז אזורי מרום גליל, מירון, בר יוחאי ואור הגנוז.

לפי דיווח של דורון קדוש מגל”צ, הפעם חזבאללה לא כיוון אל בסיס הבקרה האווירית במירון, אלא הודיע שהוא ירה על היישוב מירון עצמו – יישוב שאינו מפונה מאזרחים.

08:55 – מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה הותקפו בידי חיל האוויר

בצה”ל עדכנו כי במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. זאת, לאחר ששוגרו בידי חיזבאללה לפחות 25 רקטות לכיוון מירון.

08:00 – דיווח: מצרים לוחצת על חמאס להגיע לעסקה – “מבצע ברפיח ישנה הכול”

מקורות פלסטינים יודעי דבר מסרו לעיתון הפרו-סעודי א-שרק אלאווסט שמאמצי הרגע האחרון לפני הפלישה לרפיח התגברו, ומאחורי הקלעים ארצות הברית לוחצת על ישראל להביא להצלחת העסקה ומצרים לוחצת על חמאס.

המקורות ציינו שוושינגטון מתנגדת לפלישה לרפיח ורומזת שתנקוט בצעדים, והמצרים הודיעו לחמאס שיש הזדמנות שאסור לפספס ושהכול ישתנה אחרי הפלישה לרפיח. המקורות הבהירו שקהיר פועלת להביא להסכם הומניטרי שימנע את הפלישה לרפיח ויוביל להסכם כולל: “הרעיון המצרי הוא שאם הצדדים לא יגיעו להסכם כולל, הוא צריך להיות מדורג ויענה בשלב הראשון לדרישות שני הצדדים וידחה את הסוגיות שבמחלוקת לשלבים מאוחרים יותר, צריך למנוע את הפלישה לרפיח ולהתחיל בהפסקת אש מעשית לפני שתהפוך להפסקת אש קבועה ומתמשכת”.

00:35 –  בריטניה: נשא צלב קרס בהפגנה נגד ישראל ונעצר

שני מפגינים נעצרו במחאות נגד ישראל המתקיימות בלונדון, אחד בגין התבטאויות גזעניות ואחר משום שנשא שלט עם צלב קרס.

00:20 – אזעקות במירון ובסביבה: מחבלי חיזבאללה שיגרו 25 רקטות לכיוון מירון

לא ידוע על נזק או נפגעים. חלק מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים וחלקן יורטו. ילדה בת 12 לקתה בחרדה. לא נגרם נזק.

אזעקות הופעלו במירון, מרכז אזורי מרום גליל, ספסופה – כפר חושן, בר יוחאי ואור הגנוז.

חיזבאללה נטל אחריות על שיגור “עשרות רקטות קטיושה בתגובה לתקיפות צה”ל בכפרי דרום לבנון, ובמיוחד התקיפות באל-קוזח, מרכבא וסרבין”.

על פי הערכות מדובר בתגובה לחיסול שני מחבלים מוקדם יותר בתקיפה של צה״ל בכפר סרבין בדרום לבנון. באותה תקיפה נפצעו על פי הדיווחים בלבנון 14 אזרחים.

00:10 – ח”כ ביסמוט: התנהלות חסרת אחריות של התקשורת – ככה מחלישים את החברה הישראלית

חבר הכנסת בועז ביסמוט מהליכוד תוקף את התקשורת הישראלית שלדבריו מחלישה את החברה הישראלית, “התנהלות חסרת אחריות של התקשורת – ככה מחלישים את החברה הישראלית”.

בדבריו תקף את עיתון ‘הארץ’ שקיים ראיון עם יועצו של ראש ממשלת קטאר אל-אנסארי ואמר “זו פשוט שערורייה שיש מי בתקשורת בישראל שמראיין את יועצו של ראש ממשלת קטאר – מדינה עוינת שממנת את חמאס ותומכת בגלוי בטרור, שמציג אותנו כאילו אנחנו נגד עסקה. תתארו לכם שבמלחמת העולם ה-2 התקשורת הבריטית הייתה מראיינת נניח את הדובר של קרואטיה ששיתפה פעולה עם הנאצים, והוא היה משמיץ את בריטניה שלחמה נגד גרמניה הנאצית. במקום לשדר עוצמה ואחדות – כך צריך להיות תמיד, אבל בימים מורכבים אלה, זה אמור להיות מובן מאליו אפילו יותר”.

00:00 – השר שיקלי: “אסור בשום פנים ואופן לעצור את המלחמה”

שר התפוצות  עמיחי שיקלי צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב שהוא מתנגד לעסקה שתעצור את המלחמה. “אסור בשום פנים ואופן לעצור את המלחמה, לוותר על פעולה ברפיח, או לאפשר לחמאס הישגים קרקעיים כמו פינוי פרוזדור נצרים. אני אתנגד לעסקה כזו. חמאס בלחץ וזה בדיוק הזמן לפעול”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות