חילול ה’: עיריית בני ברק ‘מככבת’ בתחתית מדד הדמוקרטיה המקומית

לפי 'מדד הדמוקרטיה המקומית' של 'פנימה', גם אמון התושבים בעיריית בני ברק בתחתית רשימת הערים • ועדת הביקורת העירונית, בראשה עמד יעקב וידר, קיבלה את הציון 100  • וידר: "מוכיח את צדקת המאבק שלי בשחיתות ובסיאוב, העירייה משמשת כמנגנון ג'ובים ותקציבים של העסקנים"
אריה ריבקינד
ז' ניסן התשפ"ד / 15.04.2024 14:38
חילול ה’: עיריית בני ברק שוב ‘מככבת’ לרעה – והפעם בדירוג ב’מדד הדמוקרטיה’ ברשויות המקומיות בישראל לשנת 2023 של תנועת ‘פנימה’.

‘מדד הדמוקרטיה המקומית’ נועד לחזק את הדמוקרטיה ברשויות ובקהילות המקומיות, באמצעות הצגת תמונת מצב מקיפה של התחום. המדד המפורט מעריך ומדרג רשויות וקהילות מקומיות בשישה ממדים מקובלים ומרכזיים הנוגעים לדמוקרטיה מקומית: שקיפות, שיתופיות, ייצוגיות, איזונים ובלמים, אמון הציבור ברשות המקומית ומעורבות ציבורית.

בשנת 2023 התבצע פיילוט מדידה ראשון, ובמסגרתו נמדדו 15 עיריות גדולות בישראל.

בעוד כמעט בכל הפרמטרים עיריית בני ברק נמצאת בתחתית, רק בנושא אחד העירייה החרדית קיבלה ציון 100 – תפקודה של ועדת הביקורת, בראשה עמד יעקב וידר, חבר המועצה הלוחמני מהליכוד.

השקלול כולל גם סקר שנערך בכל עיר, ומביא לידי ביטוי את התחושה שקיימת בקרב תושבי בני ברק, כאשר התוצאות מביכות: המדד מציג את הדירוג הנמוך ביותר לעיריית בני ברק, כמעט בכל הפרמטרים, ואת תחושות אי האמון החריפות הקיימות בקרב התושבים כלפי העירייה.

את הרשימה מובילה עיריית ראשון לציון, לאחריה עיריית מודיעין-מכבים-רעות, כאשר את הרשימה סוגרת מלמטה עיריית בני ברק. אפילו העיר רהט ובית שמש עוקפות אותה.

הציון הסופי במדד הוא ממוצע הציונים של ששת הממדים המרכיבים אותו. כאשר הציונים הסופיים במדד הדמוקרטיה המקומית משתרעים בטווח שבין 37 (בני ברק) ו-67 (ראשון לציון), והציון הממוצע הוא 55.

הציונים במדד ‘אמון הציבור ברשות המקומית’ משתרעים בטווח שבין 35 (בני ברק) ו-80 (מודיעין-מכבים-רעות), והציון הממוצע הוא 59. הממד בוחן את אמון התושבים ברשות המקומית באמצעות סקרי תושבים. הסקר נערך בקרב מדגמים מייצגים של התושבים בכל רשות מקומית והוא כלל שאלות הנוגעות למידה שבה התושבים תופסים את הרשות המקומית כמקצועית, כמעוניינת בטובת התושבים, כפועלת ביושרה. נוסף לכך נבחנה בסקר מידת השחיתות הנתפסת על ידי התושבים ורמת האמון הכללית כלפי הרשות המקומית.

כאמור, בני ברק בתחתית.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד: “המדד מוכיח שוב את צדקת המאבק שלי בשחיתות ובסיאוב הקיים בעיריית בני ברק, במקום שהעירייה שהיא מהעשירות בישראל, תשרת את תושביה ותפתח את העיר ותתקן את התשתיות המרוסקות בה, העירייה משמשת כמנגנון ג’ובים ותקציבים של העסקנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות