מנהל המחוז החרדי תקף בוועדת החינוך: ישראל פרוש אמר אי דיוקים רבים

ועדת החינוך של הכנסת דנה באי שיבוץ תלמידות בבתי ספר ובסמינרים בערים חרדיות • ישראל פרוש: "אני בעד רישום איזורי ורצף חינוכי" • ללום: "תפסיק לדבר ותתחיל לעשות" • מנהל המחוז החרדי: "אם יש מאה בנות לא משובצות באלעד זו אחריות ראש העיר, נקודה"
נחמן גור
כ"ו אב התשע"ה / 11.08.2015 14:38

ועדת החינוך של הכנסת, בראשה עומד ח”כ יעקב מרגי, דנה היום (שלישי) באי שיבוץ תלמידות בבתי ספר ובסמינרים בערים חרדיות.

 במהלך הדיון התברר, כפי שנחשף בחדרים 10, כי יותר מ-100 תלמידות בעיר אלעד לא התקבלו ללימודים בסמנירים.

יו”ר הוועדה יעקב מרגי אמר, כי “הרשות אשמה, בכוחה לכפות את קבלת הבנות. יש תחושה באלעד שנתנו למוסד מסוים לבצע רישום סגור ואחר כך נתנו לכל השאר להירשם. כך אי אפשר”.

ראש העיר ישראל פרוש: אשרוף את העיר אם יש רישום לא חוקי. אני בעד רישום איזורי ורצף חינוכי.

“בשנה שעברה עבדנו יחד עם משרד החינוך והכנסתי באופן אישי בנות שקיבלו תשובות שליליות”, אמר פרוש בדיון. “אנחנו מצפים ממשרד החינוך להתייחס אלינו כעירייה, ולדאוג למה שהעיר צריכה.

“לפתרון שהצעתי בשנה שעברה, בדמות סמינרים אזוריים, לא קיבלתי שיתוף פעולה מטעם המשרד השנה. עבדתי על פי מה שסוכם עם משרד החינוך, למרות שידעתי שאנחנו הולכים נגד הרבה גורמים שנלחמו בנו. אבל פעלנו. ועכשיו, לא מצידנו, לא עמדו בסיכומים, והותירו את המצב בלי שנותנים לי אפשרות לפעול. אפילו הרישום שעשינו היה על פי הנחיות המשרד ובצורה מסודרת”.

ראש העיר הוסיף: “לא יכול להיות מצב שבכל המוסדות בעיר, לכל הגילאים ולכל המגזרים, התלמידים והתלמידות מסודרים באופן מושלם. כולל בינוי והסדרת כיתות שבו אנחנו מקבלים שיתוף פעולה מעולה ממשרד החינוך, ואילו בנושא הסמינרים אני לא רואה מספיק שיתוף פעולה מצד משרד החינוך.

“הצעתי לא פעם שאנחנו נבצע את השיבוץ, ובכך נמנע את הכאב מהתלמידות וההורים, אבל לצערי לא ראיתי שיתוף פעולה, ואפילו הפרעות מצד גורמים מסוימים. כל מה שהגענו לסיכום יצא החוצה לתקשורת בצורה שהזיקה לו. אני מקווה שנדע לעבוד יחד ולהתגבר על זה”.

ללום לפרוש: “תפסיק לדבר ותתחיל לעשות. אתה לא עושה כלום.  תפסיק להצהיר הצהרות חלולות”.

צביקה כהן: “כמי שהיה ראש עיר באלעד ומכיר את מרקם התושבים, אני קובע כי הפתרון היחיד באלעד הוא רצף חינוכי”.

מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך אמר: “העלית נושא ומה שעלה פה זה עשירית ממה שהמשפחות מרגישות וחשות ובטח התלמידות. יש אפליה לא רק של אשכנזים וספרדים אלא גם תתי-זרמים בתוך החינוך החרדי.

“ישבתי במאתיים ועדות ערר. זה חשוב לי יותר מבגרויות והישגים. אם יש מאה בנות לא משובצות באלעד זו אחריות ראש העיר, נקודה. לצערי, ראש העיר העלה אי דיוקים רבים”, אמר בהתייחסו לדברי ישראל פרוש. “לתשע”ו במבחן התוצאה יש 103 בנות לא משובצות באלעד”.

מרגי שאל: איך אתה הולך להתמודד עם זה?

שמעוני: “שלחתי לראש העיר לא מעט פניות, היום הוא מוזמן אלי אחר הצהריים להצגת השיבוץ לפי תפיסתו.

“מוסד שהוא בלי רישיון, בלי אישור ובלי שיבוץ לא יכול לבצע רישום. זה נתון ברור. אגב, הוא היה צריך להציג את הפתרונות כבר אתמול ולהציג זאת כבר אתמול. לחשוב על כך מראש. אני מצפה לשמוע לפי הכללים והנהלים”.

מרגי: אתה יכול להכין מתווה ולהגיש אותו לוועדה?  איך ההליך צריך להתבצע כך שבשנה הבאה לא יקרה תהליך דומה.

אני זוכר כשעו”ד יואב ללום, יכול להיות שרק קיבל את הדיפלומה, הציע, שכל מה שאתם אומרים נכון רק שזה יהיה בחקיקה. לא שיתפתי איתו פעולה,  ואני מכה על חטא על זה, חשבתי השמים יפלו, תהיה רעידת אדמה בחברה החרדית. וברוך ה’ זה נכנס, בנוהל של משרד החינוך, בגלל צרות שלנו.

אז אני רוצה להיות באותו מצב. אני חושב שאתה, במשרד החינוך, וזה שאנחנו מצד אחד שמחים שהתופעה צומצמה, אבל עדיין ישנן תופעות שצריך להעלים אותן מהעולם הזה, אתה יכול לשבת עם ראשי האגפים שלך במחוז, במשרד ויחד לנסח נוהל עבודה לרשויות החרדיות בערים החרדיות בשכונות החרדיות, ולהביא למצב שלפי זה יפעלו?

ואם בשוליים יפלו לנו 4, 5, 6 יכול לקרות, לא יבואו בטענות. אבל זה מתבקש. זה נשמע לי כאילו אתה פונה שהתופעה צריכה להיעלם, אתה תעלים אותה, אל תבנה עליהם. חלקם רוצים ולא יכולים, חלקם – לא רוצים”.

שמעוני: “אי אפשר לתת להם לברוח מאחריות. נכין מתווה לבקשת הוועדה. אני מדגיש שאמשיך לטפל בעניין בכל הכוח ובכל האמצעים ואמצה את כל האפשרויות כולל אכיפה ואמצעים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפליה לא רק בסמינרים
    11/08/2015 16:04
    עופר
  1. ראש העיר אלעד ישראל פרוש מסתיר את העובדה כמה ילדים יושבים בבית ללא מוסד חינוכי הבעיה היא לא רק בסמינרים שיש אפליה ולא מתקבלות כל הבנות ברישום ועושים לפי איך שנראה להם.
    הרי חשף עו”ד ללום כי עיריית אלעד פעלה להקצאת קרקע מכספי משרד החינוך לסמינר זלזניק למרות שהוצא נגדו צו סגירה ומה עשו בשיא החוצפה פתחו סמינר אחר בשם אחר אותה הנהלה אותו נשיא .
    אז שפרוש יפסיק להצטייר כטלית שכולה שתכלת עם כל הצוות שהרכיב מסביבו.

    • מנחם   12/08/2015 15:11

      למה הבנות האלה לא הולכות לסמינר ספרדי ונשארות בבית(לא שאני בעד אפליה) כי דרעי מתעצל להקים

  2. חחח שקוף לחלוטין שאתם נגד ישראל פרוש
    16/08/2015 17:34
    אלעדי
  3. כספרדי שבחר פרוש אני נהנה ממנו מכל רגע, ממש אפשר לחשוב שהוא עשה פחות מצביקה כהן שהרס את העיר לחלוטין…