הרב יצחק יוסף: בזכות מי ניצלנו מהטילים? הרמטכ”ל? בני התורה!

הראשון לציון התייחס בשיעורו השבועי למתקפות הטילים על ישראל: "13 אלף טילים זרקו על המדינה, איזה ניסים" • תקף גם את ראשי ישיבות ההסדר שקראו לו לחזור בו מדבריו בדרשה קודמת: "אני לא חוזר בי. מי שלא מאמין בדבר הזה הוא אפיקורוס"
יוסף גרינבוים
כ' ניסן התשפ"ד / 27.04.2024 23:48

הראשון לציון הרב יצחק יוסף התייחס הערב (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי  למתקפות הטילים על ישראל – ואמר כי לומדי התורה הם שמגינים על אזרחי ישראל.

“13 אלף טילים זרקו על המדינה שלנו, ברוך השם איזה ניסים ונפלאות היה לנו, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ”ל? בזכות מי? בזכות בני התורה בני הישיבות, שיושבים ועוסקים בתורה. זו ההשקפה הנכונה.

“כשאני אמרתי את זה לפני כמה שבועות היו כמה ראשי ישיבות הסדר, כיפות סרוגות, שתקפו אותנו בתקשורת בלי בושה ודיברו נגדנו. מדברים נגד רב בישראל? באיזה חוצפה. שלחו לי מכתבים ראשי הישיבות ההסדר שאני אחזור בי. אמרתי בשום פנים אני לא חוזר בי.

“אני חוזר ואומר את זה, כל מה שניצלנו במלחמה הזאת שאויבינו קמו עלינו, הצפון והדרום, כל הערבים החמסניקים וניצלנו מהם, בזכות מה זה? רק בזכות בני הישיבות ואברכים. הם מגנים על כל החיילים ועל כל עם ישראל. מי שלא מאמין בדבר הזה הוא אפיקורוס”.

לפני חודש וחצי עורר הראשל”צ סערה לאחר שאיים על רקע הדרישה לגייס חרדים לצה”ל – כי אם יכפו בחוק הגיוס על לומדי תורה ללכת לצבא, כל הציבור החרדי יעבור להתגורר בחוץ לארץ.

“שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם, בשום פנים ואופן! יהיה מה שיהיה! אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחוץ לארץ. נקנה כרטיסים או נלך שם אצל הסוכוצ’וב, האונגוור, זה מעמיד את המדינה.

“כל החילונים האלו שלא מבינים את זה, הם צריכים להבין שבלי התורה, בלי הכוללים, בלי הישיבות לא היה קיום, לא היה הצלחה לצבא.  גם ככה לא תמיד הצבא מצליח… ראינו איך הצבא הצליח בשמחת תורה.

“מה שמצליחים בצבא זה רק בזכות בני התורה. רבותי, כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, ויגבה ליבו בדרכי השם, אנחנו עוסקים בתורה, וכן, התורה היא זו שמגינה עלינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות