זייברט כיבה לוידר מיקרופון • וידר: לא תסתום לי את הפה

חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד, תקף בישיבת המועצה במילים חריפות את ההסכמים הסודיים שחנוך זייברט, מנחם  שפירא, ואוריאל בוסו חתמו • זייברט קרא: "אני מבקש לכבות לו את הרמקול, לא אתן לך לדבר" • וידר: "הסכם ג'ובים וקומבינות. תתביישו לכם! מצפצפים על התושבים"
אריה ריבקינד
ב' ניסן התשפ"ד / 10.04.2024 12:47

עימות חריף מאוד התפתח אמש (שלישי) בישיבת מועצת העיר בני ברק.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד, תקף במילים חריפות את ההסכמים והסיכומים הסודיים שראש העיר חנוך זייברט, יו”ר ‘דגל’ מנחם  שפירא, ויו”ר ש”ס בבני ברק אוריאל בוסו חתמו.

וידר טען, כי הם מסתירים מהציבור את מה שכינה “הסכמי הג’ובים והקמבינות”, בניגוד לחוק המחייב אותם לפרסמם שלושה ימים לאחר החתימה.

ראש העיר חנוך זייברט ביקש למנוע מוידר את זכות הדיבור, כיבה לו את המיקרופון ודרש להוציאו מהאולם.

וידר סירב לצאת מאולם המועצה והשיב לזייברט: “לא אתן לך לסתום את הפה לתושבי בני ברק – אני לא אאפשר שכספי תושבי בני ברק יהיו הפקר”.

בתוך כך, אתמול פנה וידר לממונה על המחוז במשרד הפנים בדרישה להוצאת צו מיידי, כפי שהחוק מורה, נגד עיריית בני ברק והעומד בראשה, בטענה שהם מפרים את הדין ברגל גסה.  זאת, לאחר  שלא הוקצה לו חדר בבניין העיריה, כפי שהוקצה לחברי הקואליציה – “תוך חריגה קיצונית מהחוק ומהדין”.

במכתב כתב וידר: “חוזר מנכ”ל משרד הפנים קובע כי ‘ככל שהרשות המקומית פועלת להעמדת אמצעים נפרדים לסיעות או לחברי המועצה, עליה לפעול תוך שמירה על עיקרון השוויון ביחס לכלל חברי המועצה ולכלל הסיעות’.

“על אף שמועצת העיר כוננה כבר לפני כשלושה שבועות, הופתעתי לגלות כי הרשות העמידה לכל אחד מחברי המועצה מהקואליציה חדרים בבניין העירייה, הכוללים מזכירה, עמדת מיחשוב וכו’. בנוסף, העירייה העמידה לרשות סיעות הקואליציה גם חדרי סיעה וכן לסיעת ‘אגודת ישראל’, שבראשה עומד ראש העירייה הנכנס, גם ‘לשכה לפניות הציבור’.

“על אף כל זאת, העירייה בחרה שלא להעמיד לרשותי ולרשות סיעת הליכוד אמצעים כאמור, תוך חריגה קיצונית מהחוק ומהדין. פנייתי בנושא זה למנכ”ל העירייה בנושא לא נענתה.  משכך, אבקשך להפעיל את סמכותך וליתן באופן מיידי צו המורה לעיריית בני ברק לקיים את חוזר מנכ”ל משרד הפנים.

“ראי נא את פנייתי זו כפנייה מוקדמת לפני עתירה לערכאות המתאימות”.

צפו בעימות הקולני במועצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות