סמוטריץ: העסקה – כניעה משפילה. אם היא תאושר זה סוף הממשלה

השר בצלאל סמוטריץ' תוקף את מתווה העסקה לשחרור חטופים שמציעה מצרים במטרה לסכל את הכניסה לרפיח • "דבר אל בני ישראל ויסעו לרפיח עכשיו, בכל הכוח. ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות" • גם השר גנץ מאיים בפרישה - אם המתווה לא יאושר
אריה ריבקינד
כ' ניסן התשפ"ד / 28.04.2024 14:35

יו”ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, תוקף בצהרים (ראשון) את עסקת החטופים שמציעה מצרים תמורת הפסקת אש – במטרה למנוע כניסה של צה”ל לרפיח.

סמוטריץ’  פנה לנתניהו במסר מצולם ואמר: “אדוני ראש הממשלה, עסקאות תיווך מצריות שסיימו ‘סבבים’ קודמים כשחמאס חי ובועט ואיפשרו לו להתעצם שוב ושוב ולטבוח באזרחי ישראל כמו שלא קרה מאז השואה, זה בדיוק מה שהובלת בשני העשורים האחרונים, וזה בדיוק, אבל בדיוק מה שהבטחנו כולנו לא לעשות שוב הפעם.

“הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה”ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל – מהווה סכנה קיומית מיידית למדינת ישראל”, הצהיר סמוטריץ’.

הוא איים על שלמות הממשלה: “אם תחליט להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח באופן מיידי לצורך השלמת משימת השמדת החמאס, ולהחזרת הביטחון לתושבי הדרום ולאזרחי ישראל, והשבת כל אחינו ואחיותנו החטופים לביתם – לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום”.

סמוטריץ’ הדגיש: “זהו רגע גורלי לעם ישראל. ההחלטה בידך. שאב כוח וגבורה מיציאת מצרים ומההיסטוריה היהודית. ממשה רבנו ומנחשון בן עמינדב שהלילה, כן הלילה לפני 3,365 שנה עמדו על הים, התגברו על חולשות של חלקים מהעם וקבעו את ההיסטוריה של העם היהודי. דבר אל בני ישראל ויסעו לרפיח עכשיו, בכל הכוח. ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות”.

גם יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, התייחס למתווה המצרי לעסקה לשחרור חטופים – ואיים בפרישה מן הממשלה אם לא יאושר. עם זאת, הוא חזר על עמדתו נגד סיום המלחמה.

“הכניסה לרפיח חשובה במאבק הארוך נגד חמאס. השבת חטופינו, שהופקרו על ידי ממשלת ה-7.10, דחופה ובעלת חשיבות עליונה הרבה יותר”, הצהיר גנץ.

לדבריו, “אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7.10 ימנעו אותו – לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה”.

איש התקשורת ינון מגל הגיב: “מר גנץ היקר, ‏כבר התפארת בעבר שסיכנת את חיילי גולני עבור אזרחי האוייב, ‏וגם עכשיו סדר העדיפויות שלך שגוי.

‏א. התבלבלת. המשימה הראשונה היא להשמיד את האוייב, כדי למנוע אסונות נוספים. למען מטרה זו שלחת מאות אלפי חיילים לקרב, וחלקם לא חזרו. בחולשתך אל תחליף עכשיו מטרות. קורבנם לא היה לשווא.

ב. “גיבוי כל מערכת הבטחון” לא מעניין אותנו. כולכם הייתם שבויים בתוך הקונספציה של הכלת האוייב. בעיקר אתה. כרמטכל וכשר בטחון.

‏ג. האחריות שלך על מה שקרה גדולה בהרבה מזו של סמוטריץ’ ובן גביר שהתנגדו למדניות שלך.

‏ד. מזל שלא אתה מקבל את ההחלטות. ‏לפחות אל תפריע”.

חבר הכנסת אושר שקלים בתגובה לאיום הפרישה של גנץ: “ממשלת ה-7/10? אתה חושב שניתן לך להסיר אחריות? שכחת שהיית רמטכ״ל ושר הביטחון של הקונספציה? כי אנחנו לא.

“אתה מריונטה של הממשל הדמוקרטי – מרגע כניסתך לממשלה אתה רק חותר תחתיה ואתה זה שמופעל כנגד הכניסה לרפיח. למען הנצחון של עם ישראל – עדיף שתפרוש! חתרן בלתי נלאה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות