גלעד לאהרון חליוה: “דבר. מקסימום תשב בכלא. שפוך, בוא, תצא אלוף”

איש התקשורת הציע, בטורו השבועי, לראש אמ"ן הפורש: "גזור על עצמך את העונשים הראויים לך. הורדה מרצון בדרגה" ו"התחייבות שלא להופיע לעולם כפרשן או כפנליסט בשום אולפן"
חרדים 10
י"ח ניסן התשפ"ד / 26.04.2024 13:16

איש התקשורת אברי גלעד מסביר בטורו ב’ישראל היום’ מדוע, לדעתו, לאלוף אהרון חליוה אסור לשתוק וכיצד היה עליו להודיע על פרישתו מצה”ל לאחר מחדל השבעה באוקטובר.

“אני מבין שכולם חובטים בך כרגע, וזה לא נעים. אבל היתה לך הזדמנות לשנות במשהו את האופן שבו תיזכר בהיסטוריה של עם ישראל, ופספסת. שוב”, כתב גלעד.

גלעד הסביר כי חליוה היה צריך לומר “נכשלתי”.

“דבר בגוף ראשון. אני. אני נכשלתי, אני אחראי, אני לא ראוי. אל תספר על הכאב שאתה נושא, התמקד בכאב שגרמת”.

הוא הוסיף ומנה מספר כללים לנטילת אחריות. “תאר בפרטים במה נכשלת, איפה טעית, מה חשבת, למה זה קרה לך בנקודת הזמן הזאת. היכנס פנימה. תאר איך התנוונה מחשבתך, איך התעצלת להעמיד בספק את תפיסותיך, איך עיגלת פינות”.

הוא הוסיף: “בהנחה שלא תעמוד למשפט, גזור על עצמך את העונשים הראויים לך. הצעת המערכת: א. הורדה מרצון בדרגה. ב. הקצאת חלק נכבד מהפנסיה הצה”לית שלך לטובת קרן תמיכה במשפחות שנפגעו ב־7 באוקטובר. ג. התחייבות שלא להופיע לעולם כפרשן או כפנליסט בשום אולפן. סעיף זה חל, אגב, גם על בכירים אחרים שמשום מה מופיעים בלי הכרה, למרות שברור שהיו אחראיים לתפיסה שהובילה להתרסקות”.

הוא חתם בפנייה אישית לחליוה: “אהרון הנכבד, כשפקד את אהרן הכהן האסון הקשה שבו מתו שני בניו מול עיניו, נכתב, ‘ויידום אהרן’. לך אין הזכות הזאת. אל תידום, אהרון. דבר. הדיבור שלך יכול לרפא את הפצע המדמם. אל תפחד. מקסימום תשב בכלא. זה יעשה לך טוב. שפוך מילותיך עלינו. לפחות עכשיו, בוא, תצא אלוף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות