שיקלי: אסור בשום פנים ואופן לעצור את המלחמה, אתנגד לעסקה

שר התפוצות הודיע כי יתנגד לעסקה המוצעת עם חמאס, שכוללת עצירת המלחמה: "חמאס בלחץ וזה בדיוק הזמן לפעול" • ישראל דורשת שחרור 33 חטופים בתמורה למאות מחבלים עם דם על הידיים • גורם בחמאס: ההצעה המצרית הועברה ליחיא סינוואר, ו"התשובה תינתן בתוך מספר ימים"
חיים טוויל
כ' ניסן התשפ"ד / 27.04.2024 23:15

שר התפוצות עמיחי שיקלי התייחס הערב (מוצאי שבת) לעסקה המוצעת עם ארגון הטרור  חמאס והצהיר כי בכוונתו להצביע נגד.

“אסור בשום פנים ואופן לעצור את המלחמה, לוותר על פעולה ברפיח, או לאפשר לחמאס הישגים קרקעיים כמו פינוי פרוזדור נצרים. אני אתנגד לעסקה כזו. חמאס בלחץ וזה בדיוק הזמן לפעול”, כתב ברשת הטוויטר.

להערכת גורמים במערכת הביטחון חמאס פרסם את סרטוני החטופים, כחלק משימושו בלוחמה פסיכולוגית, בעקבות היערכות צה”ל לכניסה לרפיח ובניסיון לעצור את הפעולה הצבאית שם. ברפיח נמצאים על פי הערכות בכירי חמאס וגם מרבית החטופים הישראלים.

לפי דיווח של העיתונאי ברק רביד, ההצעה החדשה שמתגבשת כוללת כניעה משמעותית מצד ישראל, כאשר לראשונה יש בה הבעת נכונות במשתמע לדון על סיום המלחמה.

בין היתר הוצע לחמאס: נכונות לחזרת העקורים הפלסטינים באופן מלא לבתיהם, יציאה של צה”ל מהמסדרון שחוצה את הרצועה ונכונות להפסקת אש קבועה בהמשך. מדובר בפעם הראשונה בה ישראל מביעה נכונות משתמעת לדון על סיום המלחמה בעזה בשלבים הבאים של המו”מ.

בכיר ישראלי אמר כי ההצעה החדשה גובשה במשותף על ידי אנשי המודיעין המצרי וצוות המו”מ הישראלי בהתחשב בעמדות חמאס ובמרחבי הגמישות של הארגון.

בישראל מחכים כעת לתשובה של חמאס, כאשר השאלה שעל הפרק היא כמה חטופים בחיים ארגון הטרור יכול לשחרר. ישראל דורשת מחמאס לשחרר 33 חטופים הומניטריים, בתמורה לשחרורם של מאות מחבלים ביניהם גם כאלו עם דם על הידיים. בנוסף, עבור כל חטוף יהיה יום אחד של הפסקת אש.

ב’כאן חדשות’ פורסם הערב, כי המשלחת המודיעינית המצרית עדיין בישראל, ומנהלת את השיחות עם הצמרת הביטחונית הישראלית.

בישראל אומרים כי חמאס מסוגל לשחרר יותר מעשרים חטופים בחיים בשלב הראשון, של העסקה המוגדר “הומניטרי”.

מקורות המעורים במשא ומתן מגדירים את השיחות עם צוות המודיעין המצרי כחיוביות, והתרשמו כי בניגוד לקטר, מצרים מסוגלת ללחוץ על חמאס להתקדם לקראת עסקה.

“מצרים יכולה להשתמש גם במקלות כלפי חמאס, בניגוד לקטר שמציעה לחמאס רק גזרים”, אמר היום גורם מדיני. קלפי המיקוח המצויים בידי מצרים הם בין היתר איפשור יצאתם של תושבים עזתים מהרצועה, כולל אנשים שקשורים בחמאס, כמו דובר משרד הבריאות הפלסטיני. בנוסף מצרים אפשרה עד כה גם הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה בכמויות גדולות.

ברויטרס דווח, כי ארגון הטרור חמאס פרסם הודעה, לפיה קיבל לידיו את תשובתה הרשמית של ישראל במגעים להפסקת אש, ויבחן את ההצעה שהוצגה לפניו מהמתווכות – קטר ומצרים.

גורם בחמאס מסר הערב לערוץ “אל-ערביה” הסעודי, כי ההצעה המצרית לעסקת חטופים הועברה ליחיא סינוואר, וכי “התשובה תינתן בתוך מספר ימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות