דגים, עופות וביצים: אלו המוצרים שעולים בעשרות אחוזים לפני פסח

מבדיקה של המועצה לצרכנות עולה: הביצים התייקרו ב-15% בחודש החולף • השבוע צפויים דגי הסלמון להתייקר ב-25% • הערכה: "כל מוצרי הקמח של פסח, ובהם המצות והעוגיות, יתייקרו בין 12% ל-15%"
חרדים 10
י"ג אדר התשפ"ג / 06.03.2023 15:33

חג הפסח צפוי להיות יקר יותר השנה: בכל מוצרי המזון נרשמו התייקרויות, כאשר לא מעט מהמוצרים שהתייקרו הם גם המוצרים המבוקשים לחג הפסח.

לפי בדיקה של המועצה לצרכנות – שתוצאותיה פורסמו בחדשות 12, הביצים התייקרו ב-15% מהחודש האחרון וב-22% לעומת חודש פברואר בשנה שעברה.

אם חשבתם שפערי המחירים בין הסניפים השונים והרשתות הם פערים של שקלים בודדים, הרי שברוב הפעמים מדובר בפערים של עשרות אחוזים.

לדוגמה: פילה סלמון קפוא עולה ברשת שוק מהדרין כ-60 שקלים לקילוגרם, אותו המוצר בסניפים השכונתיים כמו רמי לוי בשכונה, שופרסל שלי ומגה בעיר – כ-80 שקלים לקילוגרם – פער של 33% במחיר.

פער נרשם גם במוצרים כמו סוכר לבן של סוגת – שעולה כ-4 שקלים ברשתות חצי חינם ויש חסד, אבל 5 שקלים וחצי ברשתות השכונתיות כמו am:pm וסופר יודה – פער של 41% במחיר.

פער גדול יותר נמצא בשקדי מרק של אסם – כ-8 שקלים ברשת יש חסד ויש בשכונה, לעומת 15 שקלים ברשתות am:pm וסופר יודה. הפער במחיר – 89%.

פערי המחירים מצטרפים למחירי העופות והדגים שמתייקרים. השבוע צפויים דגי הסלמון להתייקר ב-25% וגם העופות שמתייקרים בתקופה האחרונה.

מנכ”ל רשת ויקטורי אייל רביד העריך, כי “כל מוצרי הקמח של פסח, ובהם מצות ועוגיות, יתייקרו להערכתי בין 12% ל-15%”.

הוא הסביר את הרקע לעליית מחירי העופות וצופה שהם דווקא יירדו בהמשך: “היו חוסרים אדירים, לפי מה שהבנתי הייתה מגפה אצל האימהות של העופות והשחיטה ירדה ל-4 ימים. לפי מה שהבנתי, החל מהשבוע הבא החוסר הזה ייגמר ויש מצב לעודף – ובהנחה שזה יקרה, סביר להניח שהמחירים לא יעלו ואף יירדו לקראת החג”.

אתמול זעם שר הכלכלה בישיבת הממשלה: “זימנתי אליי את הקמעונאים הגדולים בישראל – אני הולך להגיד להם ‘דיר באלק למי שינצל את ההזדמנות להעלות מחירים’. מי שינצל את התקופה לעליית מחירים שקטה יגלה שאנחנו נלחם בו ללא פשרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות