כמה טון דגים טריים אנחנו צורכים בפסח • ואיך תזהו אם הדג טרי?

 נשמרת היציבות בביקוש הגבוה לדג ישראלי טרי בפסח: כ-1500 טון של דגי בריכות טריים יעלו על שולחנות החג השנה • הדגים בבריכות כבר עברו למזון כשר לפסח • ואיזה דגים מככבים בראש?
יוני גרין
כ"ט אדר ב' התשפ"ד / 08.04.2024 14:15

מנתוני ארגון מגדלי הדגים עולה, כי צפי הצריכה של דגי בריכות טריים במהלך הפסח הקרוב עומד על כ-1500 טון – מתוכם 600 טון דגי קרפיון, 450 טון של דגי אמנון, 150 טון דגי בורי, 50 טון באס וכ- 250 טונות של דגי בריכות טריים מזנים נוספים, ביניהם לברק, ברמונדי, פורל, מוסר, דניס בריכות, אדמונית ועוד.

הדגים בבריכות כבר עברו למזון כשר לפסח. בשבועות האחרונים החליפו המגדלים את תזונת הדגים למזון כשר לפסח בכדי להבטיח שהדגים העולים על שולחן ליל הסדר ובמהלך החג כולו יעמדו בדרישות הכשרות המחמירות ביותר.

שיקו דומוביץ’, מנכ”ל ארגון מגדלי הדגים בישראל: “מגדלי הדגים פועלים בכפוף לתכנון קפדני ומדוקדק שמטרתו להבטיח יציבות ורציפות של אספקת דגי בריכות טריים ואיכותיים לשוק הישראלי, לאורך כל השנה ובעונות שיאי הביקוש שהן חגי תשרי ופסח. למרות המלחמה, הנתונים שבידנו מראים שגם השנה נשמרת היציבות בביקוש הגבוה לדגים ישראלים טריים בתקופת הפסח.

“משקי המדגה פזורים ברובם באזורי הגבול המזרחיים של המדינה ובגליל העליון וחלקם נאלצים לעבוד תחת איום ביטחוני חמור ומתקפות טילים בלתי פוסקות. למרות זאת ולמרות המחסור בכוח אדם, עקב גיוס עובדים רבים למילואים, נערכנו בענף להבטיח את רציפות האספקה של דג ישראלי טרי גם בתקופת החג ולעמוד בביקוש העולה בתקופה זו”.

בתחילת השנה נכנס לתקפו החוק לסימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת, המחייב הצגת מידע נגיש לצרכן, על מקור התוצרת אותה הוא רוכש.

דומוביץ’: “על פי סקר שערכנו באחרונה, באמצעות מכון רושניק, 78% מהצרכנים מעדיפים לרכוש דג ישראלי בעוד ש-5% בלבד ציינו כי יעדיפו דגים שיובאו ממדינות כמו טורקיה, קפריסין או צ’ילה. החוק לסימון ארץ המקור מאפשר לצרכנים לזהות בקלות רבה את מקור התוצרת, בנקודת המכירה ולממש את בחירתם”.

בארגון מגדלי הדגים ממליצים לרכוש דגים טריים רק בחנויות המפוקחות על-ידי המחלקה הווטרינרית של הרשות המקומית ולהקפיד על סימני ההיכר לזיהוי דג טרי:

1. ברק – על העור להיות מבריק, לח ומעט רירי. אם העור אינו רירי יש לחשוד בחוסר טריות של הדג.
2. גמישות – חשוב שהבשר לא יהיה גמיש מידי. בשר הדג צריך להיות אלסטי אך נוקשה. כלומר, כאשר לוחצים על בשר הדג עם האצבע לא נוצרת גומה והעור נשאר מתוח.
3. עיני הדג – יש לוודא שעיני הדג אינן עכורות.
4. צבע הזימים – הזימים צריכים להיות אדומים, מבריקים ולא דבוקים זה לזה.
5. ריח הדג – ריח לא נעים מעיד על חוסר טריות. ריח הדג צריך להיות “דגי” אך לא בלתי נעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות