מסתבכת? רשות התחרות בודקת את המחירים הגבוהים של אל-על

רשות התחרות פתחה בבדיקת מחירי כרטיסי הטיסה של אל-על שמציעה מחירים גבוהים במהלך המלחמה • הבדיקה תהיה בעיקר על שלושת החודשים הראשונים, כאשר ביעדים רבים נרשמו עליות מחירים של עשרות אחוזים
חרדים 10
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 15:36

רשות התחרות עורכת בימים אלו בדיקה נגד חברת אל-על, נוכח המחירים הגבוהים שהחברה מציעה ללקוחות בזמן מלחמת חרבות ברזל. זאת, בעוד שחברות תעופה זרות ומתחרות מבטלות טיסות לישראל וממנה לאירופה ולמעשה החברה הישראלית פועלת לבד בטיסות לארצות הברית וממנה.

לפי דיווח של דנה ירקצי ושרון עידן ב’כאן חדשות’,  הבדיקה תהיה גם ובעיקר על שלושת החודשים הראשונים, כאשר ביעדים רבים נרשמו עליות מחירים של עשרות אחוזים. בקווי ארצות הברית, החברה פעלה לבדה עד לפני כחודש, עם כניסת ‘יונייטד’, וביעדים רבים באירופה, גם בשלב זה, הקווים במונופול.

הבדיקה בעניין אל-על תתבצע בנתיב המינהלי ולא במנגנון הרשות, שיכולה להפעיל את הסמכויות הפליליות שברשותה.

רשות התחרות אישרה את עצם קיום הבדיקה, אך לא סיפקה פרטים על מהותה.

עם פרוץ מתקפת הפתע הרצחנית ב-7 באוקטובר והמלחמה בעקבותיה, חברות תעופה רבות הודיעו על ביטול טיסותיהן מישראל ואליה למשך פרק זמן לא ידוע.

השבוע ולאחר כחצי שנה, שלוש מחברות התעופה המובילות בעולם חזרו להפעיל טיסות לארץ.

תגובת אל על: “מאז פרוץ המלחמה ולאור השלכותיה, חברת אל על נמצאת בשיח שוטף ובשקיפות מלאה מול הרשות בנושא המחירים. אנו מנהלים מדיניות מחירים מוקפדת ומותאמת למצב, ומאמינים שהבדיקה תעלה כי החברה נהגה באופן הוגן וראוי בהינתן אילוצי התקופה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות