דגים, עופות וביצים: אלו המוצרים שעולים בעשרות אחוזים לפני פסח

חרדים 10
|
י"ג אדר התשפ"ג / 06.03.2023 15:33
מבדיקה של המועצה לצרכנות עולה: הביצים התייקרו ב-15% בחודש החולף • השבוע צפויים דגי הסלמון להתייקר ב-25% • הערכה: “כל מוצרי הקמח של פסח, ובהם המצות והעוגיות, יתייקרו בין 12% ל-15%”

חג הפסח צפוי להיות יקר יותר השנה: בכל מוצרי המזון נרשמו התייקרויות, כאשר לא מעט מהמוצרים שהתייקרו הם גם המוצרים המבוקשים לחג הפסח.

לפי בדיקה של המועצה לצרכנות – שתוצאותיה פורסמו בחדשות 12, הביצים התייקרו ב-15% מהחודש האחרון וב-22% לעומת חודש פברואר בשנה שעברה.

אם חשבתם שפערי המחירים בין הסניפים השונים והרשתות הם פערים של שקלים בודדים, הרי שברוב הפעמים מדובר בפערים של עשרות אחוזים.

לדוגמה: פילה סלמון קפוא עולה ברשת שוק מהדרין כ-60 שקלים לקילוגרם, אותו המוצר בסניפים השכונתיים כמו רמי לוי בשכונה, שופרסל שלי ומגה בעיר – כ-80 שקלים לקילוגרם – פער של 33% במחיר.

פער נרשם גם במוצרים כמו סוכר לבן של סוגת – שעולה כ-4 שקלים ברשתות חצי חינם ויש חסד, אבל 5 שקלים וחצי ברשתות השכונתיות כמו am:pm וסופר יודה – פער של 41% במחיר.

פער גדול יותר נמצא בשקדי מרק של אסם – כ-8 שקלים ברשת יש חסד ויש בשכונה, לעומת 15 שקלים ברשתות am:pm וסופר יודה. הפער במחיר – 89%.

פערי המחירים מצטרפים למחירי העופות והדגים שמתייקרים. השבוע צפויים דגי הסלמון להתייקר ב-25% וגם העופות שמתייקרים בתקופה האחרונה.

מנכ”ל רשת ויקטורי אייל רביד העריך, כי “כל מוצרי הקמח של פסח, ובהם מצות ועוגיות, יתייקרו להערכתי בין 12% ל-15%”.

הוא הסביר את הרקע לעליית מחירי העופות וצופה שהם דווקא יירדו בהמשך: “היו חוסרים אדירים, לפי מה שהבנתי הייתה מגפה אצל האימהות של העופות והשחיטה ירדה ל-4 ימים. לפי מה שהבנתי, החל מהשבוע הבא החוסר הזה ייגמר ויש מצב לעודף – ובהנחה שזה יקרה, סביר להניח שהמחירים לא יעלו ואף יירדו לקראת החג”.

אתמול זעם שר הכלכלה בישיבת הממשלה: “זימנתי אליי את הקמעונאים הגדולים בישראל – אני הולך להגיד להם ‘דיר באלק למי שינצל את ההזדמנות להעלות מחירים’. מי שינצל את התקופה לעליית מחירים שקטה יגלה שאנחנו נלחם בו ללא פשרות”.