ויקימדיה: ההבדל בין לימודי תואר ראשון לתואר שני

אם אתם סטודנטים שלא יודעים להבדיל בין תואר ראשון לבין תואר שני, או שאתם בעצם מתקשים בלימודי אחד מן התארים הללו - הישארו כאן, כי המאמר כאן יעשה לכם קצת סדר •
ואל תשכחו - הצוות שלנו כאן בשבילכם תמיד, ויסייע לך בכל עת
תוכן שיווקי
כ"ג אייר התשפ"א / 05.05.2021 14:07

על מנת שסטודנט יקבל תואר אקדמי, עליו לעבור מטלות רבות, שעיקרן כתיבת עבודות אקדמיות.

העליונה שמבין כל המטלות, שמזכה את הסטודנט בקבל תואר אקדמי הינה עבודה סמינריונית. בניגוד למטלות אקדמיות אחרות, זוהי עבודה אקדמית בעלת משקל משמעותי בציון הסופי.

מלבד זאת, זוהי גם העבודה הקשה ביותר, מכיוון שהיא דורשת לא מעט זמן ולא מעט משאבים כדי לבצע אותה, ועם דיוקים רבים, על הצד הטוב ביותר. וכפי שנאמר, המשמעות של כתיבת עבודה סמינריונית דומה מאוד למשמעות של המבחן הסופי, ולכן יש לקחת אותה ברצינות אדוקה ויתרה.

אם אתם סטודנטים שלא יודעים להבדיל בין תואר ראשון לבין תואר שני, או שאתם בעצם מתקשים בלימודי אחד מן התארים הללו – הישארו כאן, כי המאמר כאן יעשה לכם קצת סדר.

ואל תשכחו – הצוות שלנו כאן בשבילכם תמיד, ויסייע לך בכל עת בכל סוגי השירותים האקדמיים, יחד עם עורכים מנוסים שכל אחד מהם מתמחה באופן מיוחד בכתיבת עבודות אקדמיות מסוגים שונים.

בואו ונתחיל.

קודם כל, מה זה בעצם תואר אקדמי? תואר אקדמי הינו המדד להישגים האקדמיים של הסטודנט, ומוענק לו במסגרת אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות.

התואר האקדמי מהווה תעודת אסמכתא, עליה חתומים ראשי החוגים/המחלקות/הפקולטות בהם הסטודנט למד, רקטור המוסד האקדמי ונשיא המוסד האקדמי.

למשל: אם סטודנט קיבל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל ובלימודי תיירות במכללה האקדמית אשקלון, ארבעה גורמים יהיו חתומים על כך: ראש החוג לתיירות, ראש החוג לארץ ישראל, רקטור המכללה ונשיא המכללה.

תעודת אסמכתא זו נועדה לשמש את עתידו המקצועי של הסטודנט, ובהחלט מהווה כדבר שראוי להוסיף בקורות החיים על מנת לקבל עתיד מקצועי טוב יותר.

ובכן, מה ההבדל בין תואר ראשון לבין תואר שני? נתחיל מכך שתואר ראשון נקרא בוגר M.A  ותואר שני נקרא מוסמך M.A – זהו ההבדל הטכני.

הסיבה לכך הינה כי בתואר הראשון, הסטודנט נחשב לבעל ידע במקצועו אך ללא הסמכה לעסוק בתחומו כבעל מקצוע מומחה, ובתואר השני – הסטודנט נחשב למומחה בתחומו ויכול לעסוק בו.

ההבדל המהותי, לפי התפיסה הנזכרת לעיל, הינו כי לתואר שני יש משקל רב מבחינת מעמדו של הסטודנט, שעולה עם התואר השני.

הבדל נוסף, שניתן למצוא בין שני התארים הללו, הינו ברמה האקדמית: הלימודים בתואר השני מתקדמים יותר, ולסטודנט מגיעה ההזדמנות לעסוק במחקר בעצמו.

ולכן, בניגוד לתואר הראשון, בתואר השני הסטודנט יכול לבחור במסלול עם תזה – רעיון מחקרי פרי יצירתו, שעליו להיות מקורי.

הבדל נוסף, שנגזר מתוך עניין התזה – היקף המשימות האקדמיות בתואר הראשון, כפי שניתן לראות, הרבה יותר קטנות. התזה, למשל, חייב לכלול בין 50 לבין 100 עמודים!

מאמר זה עזר לכם אך אתם זקוקים למידע נוסף? אין שום בעיה, מוזמנים ליצור קשר!

חברת ויקידמיה – סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות וסמינריונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות