נטילת הלוואה לעסק – כך תעשו זאת נכון

כאשר אנו בוחנים הצעת הלוואה מסוימת שהעניק לנו בנק או גוף מימון זה או אחר, כדאי להשתמש בכמה מהכלים השונים העומדים לרשותנו על מנת לבחון את ההצעה • למשל – שימוש במחשבון הלוואה
תוכן שיווקי
י"ב אדר ב' התשפ"ד / 22.03.2024 01:29

כמעט כל בית עסק זקוק בשלב זה או אחר של פעילותו להזרקה של מזומנים, אשר לרוב באה בצורה של הלוואה מסוג זה או אחר. הבנקים וגופי המימון החוץ בנקאיים גם יחד מציעים מגוון הלוואות מסוגים שונים לבתי עסק, כאשר חלק מהאפשרויות הללו אטרקטיביות יותר וחלק פחות, חלקן משתלמות ומומלצות במיוחד וחלקן מומלצות רק כשאין שום אלטרנטיבה אחרת.

 באמצעות תהליך מושכל ניתן לברור ולמצוא את ההלוואות ה”נכונות”, המשתלמות והטובות ביותר עבור בית העסק. זה קשור כמובן במגוון פרמטרים שונים, הנוגעים הן להלוואה והתנאים בהם היא ניתנת והן למאפיינים של אותו בית עסק ספציפי באותה נקודת זמן. כיצד, אם כן, נוודא כי אנחנו עושים זאת נכון ואכן נוטלים הלוואה משתלמת וטובה עבור בית העסק שלנו?

שימוש בכלים יעילים שונים העומדים לרשותנו על מנת לבחון את אטרקטיביות ההלוואה המוצעת

כאשר אנו בוחנים הצעת הלוואה מסוימת שהעניק לנו בנק או גוף מימון זה או אחר, כדאי להשתמש בכמה מהכלים השונים העומדים לרשותנו על מנת לבחון את ההצעה באופן מושכל.

למשל – שימוש במחשבון הלוואה. ניתן למצוא ברשת לא מעט מחשבונים שכאלו, המסייעים לראות את התמונה הגדולה בצורה מעט בהירה יותר. מחשבון הלוואה משקלל עבורנו את תנאי ההלוואה שנוכל לקבל בפועל, בהתאם לנתונים שנזין לתוכו. למשל, כמה יהיה ההחזר החודשי של בית העסק בהתחשב בגובה ההלוואה ובפרק הזמן בו אנו מעוניינים

להחזיר אותה. השימוש במחשבון מסוג זה יסייע לנו לראות טוב יותר את האפשרויות העומדות בפנינו, ואת השינויים שייקרו באחד מהפרמטרים העיקריים (גובה החזר חודשי, משך זמן ההחזר הכולל וגובה הסכום הנלווה) בהתאם לשינויים שנבצע בפרמטרים האחרים.

בנוסף, כדאי לבחון גם את הקטגוריות הספציפיות של הלוואות לעסקים שמציעים הבנקים הגדולים. חברות ובתי עסק נהנים מתנאים ואפשרויות שאנשים פרטיים, משפחות ומשקי בית, אינם נהנים מהם. בדקו מהם התנאים שמציע כל בנק ובנק במסגרת הקטגוריה שלו של הלוואות לעסקים, ונסו להבין איזו מהאפשרויות היא המתאימה והאטרקטיבית ביותר ספציפית עבור בית העסק שלכם.

טיפ נוסף לנטילה מושכלת ומוצלחת של הלוואה לעסק, היא לבקש ולקבל ליווי אישי של בעל מקצוע מטעם הבנק. מרבית הבנקים מציעים שירות של ייעוץ וליווי לעסקים המעוניינים ללוות כסף. עם יועץ זה תוכלו לעבור על התחזיות והחישובים שלכם, לוודא כי הבנתם ולקחתם בחשבון את מלוא התנאים והמשמעויות של ההלוואה שמציעים לכם וכו’. במידה והבנק אינו מציע לכם שירותי ייעוץ – אל תוותרו על שירותים אלו. גם אם מדובר בשכירת יועץ פיננסי פרטי זה או אחר, זה יכול להיות שווה את זה. הוא עשוי לסייע לכם לזהות נקודות חשובות שכלל לא נתתם להן את הדעת, מה שעשוי לחסוך המון כסף כאשר מדובר בהלוואות בסכומים גדולים.

כל אלו יסייעו לכם להבטיח כי ההלוואה שייטול בית העסק שלכם אכן תהיה הלוואה מתאימה ומשתלמת.

בהצלחה!

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות