הסיבות לקחת הלוואות בערבות מדינה לעסק חדש או כדי להתרחב

כל יזם שרוצה להרחיב את העסק, או שמעוניין לקחת הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש צריך לדעת את כל הסיבות הטובות וגם הלא טובות לפני הבחירה בהם • כל הפרטים בכתבה הבאה
תוכן שיווקי
כ"א אייר התשפ"א / 03.05.2021 10:44

אין ספק שמסלול הלוואות בערבות מדינה נחשב לפתרון הטוב ביותר לכל בעל עסק שמעוניין לפתח את העסק שלו או לפתוח עסק חדש, ומתי בעל עסק פונה לערוץ אם לא כאשר הוא נתקל בחומת המגן של המערכת הבנקאית כאשר הוא מציג לה את הפתרון הנפלא שהוא רקח במוחו. ומכאן יש שלל פתרונות במדינת ישראל: ישנם פתרונות מהירים לקבלת הלוואות בסכומים של עשרים עד ארבעים אלף שקלים ובריביות רצחניות של חברות מימון כאלו ואחרות, חברות כרטיסי האשראי שמפרסמות שהן יתנו לך הלוואות בריבית שהיא נמוכה באחוז וחצי ממה שמציעים לך בבנק, ישנן הלוואות בסכומי כסף גבוהים של מאתיים אלף שקלים מחברות מימון שנותנות הלוואות מול שעבוד של רכב, ופה ההלוואות הן יפות למשך חמש שנים, והריבית היא מעל עשרה אחוזים שהיא נחשבת גבוהה מאוד, או הלוואות לעסק מקרנות של אנשי עסקים שהיתרון הגדול שלהן הוא במהירות אישור ההלוואות וגובה ההלוואות שיכול להגיע עד למיליון שקלים ובמסלול מהיר ביותר שיכול לקחת מספר ימים קצר.

מכאן נעבור ישירות אל הסיבות שכדאי לקחת הלוואות בערבות מדינה להרחבת עסק, או לפתיחת עסק חדש הן:

תהליך ידוע, קבוע ומהיר

ניתן לקבל הלוואות בערבות מדינה בסכומי כסף גבוהים יחסית לכל הפתרונות בישראל, בתוך תקופה של שלושה ועד ארבעה שבועות. כמובן שיש לעבור בתהליך את שלב כתיבת התוכנית העסקית המקצועית שבלעדיה הבקשה לא תאושר, לאחר מכן יש את השלב החשוב בדיקות זכאות של הלוואות בערבות מדינה שבו בודק של המדינה נפגש איתך ושואל את שלושת השאלות המרכזיות – של ניסיון בתחום, בחינת ההתנהלות הפיננסית התקינה, ובחינת מיהו בעל העסק הטוב.

עברת את שלושת הקריטריונים. עכשיו הבקשה עוברת לבחינת הבנק הנבחר שבמידה והוא מזהה שאכן הבקשה שלך עברה את הלוואות בערבות מדינה בצורה טובה, אזי הוא מעביר המלצה לוועדה הסופית שם נפגשים הבנק עם נציג הגוף המתאם ונציג של משרד האוצר והתקדמת.

תנאים הכי טובים

אין זה משנה אם בחרת במסלול הרחבת עסק לצרכי השקעות, מימון הון חוזר, מסלול שמשלב את ההשקעות עם הון חוזר או אתה מבקש להגשים את חלומך ולקבל הלוואות לפתיחת עסק חדש בישראל – תקבל את התנאים הכי טובים האפשריים. לא צריך להתווכח, הכול ידוע ומסודר, המדינה מגינה עליך מפני הגופים הבנקאיים שרוצים להרוויח עליך את הרווח הגדול ביותר. תקבל הלוואה לעסק שלך או הלוואה לעסק החדש שלך למשך חמש שנים, הבנק לא ילחץ לקצר לך את משך ההלוואה לפחות שנים כמו שהוא אוהב במסלול הבנקאי הרגיל, ואם חשקת בעסק חדש ואתה מודאג מכך אם הרווח הראשוני יגיע מיד או יתמהמה מספר חודשים אז אל לך לדאוג:  מדינת ישראל נותנת לך הגנה מקסימלית של שישה חודשים, תייבא את המוצרים שלך, תפתח את העסק שלך, הרווח יגיע ותתחיל לשלם את החזרי הלוואות בערבות מדינה.

ואם בכסף עסקינן אזי הריבית תהיה נמוכה במינימום של חמישים אחוז מהמחיר שהיית משלם במערכת הבנקאית, שלא לדבר על הערבים והביטחונות שהיו דורשים ממך לאחר מסע הייסורים

חסרונות ידועים

אז כן, מדינת ישראל המציאה גם קוצים בתוך שדה התותים של הלוואות בערבות מדינה, והיא דורשת ממך פיקדון של עשרה אחוזים עבור הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש, ופיקדון של עשרים וחמישה אחוזים לבעלי עסק קיימים שתמיד שואלים מדוע הקוץ הזה חייב להיות.

נוסיף רק שישנו חסרון קטנטן נוסף שבו דורשים מכל עוסק מורשה שאשתו תחתום ערבות אישית על הלוואות בערבות מדינה, בנוסף לעוסק מורשה. וכמובן חתימת ערבות אישית של בעל עסק שהוא בעל חברה בע”מ ללא דרישה שאשתו תחתום על ההלוואה.

נסכם כאן ששני החסרונות הנ”ל מפריעים, אבל קטנים מאוד לעומת היתרונות הגדולים שהוצגו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות