שוחד? שחיתות? זו דרישה חדשה אחרי הפסילה של המנכ”ל באלעד

אחרי שמשרד הפנים פסל את מינויו של שי נתן למנכ"ל עיריית אלעד, דורש ברק צברי, חבר מועצת העיר מסיעת ישי, ממבקר העירייה לפתוח בבדיקה מיוחדת: "חשש שוחד, הפרת אמונים ושחיתות שלטונית" • דורש לקבל גם את פרוטוקול ועדת האיתורים/ הכשירות
אריה ריבקינד
י"ג כסלו התש"פ / 11.12.2019 14:53

אחרי שמשרד הפנים פסל את מינויו של שי נתן למנכ”ל עיריית אלעד, בשל אי עמידה בתנאי פקודת העיריות בכל הקשור לתקופת הצינון הנדרשת –  פנה היום (רביעי) ברק צברי, חבר מועצת העיר מסיעת ישי, אל מבקר העירייה שמעון רביב, ודרש כי יקיים “בדיקה לחשש שוחד, הפרת אמונים ושחיתות שלטונית”.

צברי צירף למכתבו את המכתב ממשרד הפנים המורה על אי אישור מינוי המנכ״ל המיועד, וציין כי “בסוף המכתב ישנה הערה מאוד חזקה” – להלן ציטוט: “בשולי הדברים יוער כי מבלי שניתן אישור להקלה בתנאי הסף , לא ברור כיצד קבעה ועדת הכשירות כמשמעותה בסעיף 169ב(ג) לפקודת העיריות, כי המועמד כשיר ומתאים לתפקיד”.

צברי כותב במכתבו: “לי ולאחרים ישנה השערה כיצד ‘קבעה הוועדה’, אך אני מבקש ממך כמבקר העירייה לחקור את הנושא ואבקש סיכום בכתב עם המלצות”.

חבר המועצה מוסיף וכותב: “בנוסף, לאור המכתב ובהמשך להערה, אני מבקש שוב את פרוטוקול ועדת האיתורים/ הכשירות וזאת על פי חוק פקודת העיריות סעיף 140א. ישנו חשש כבד לשוחד, הפרת אמונים ושחיתות שלטונית והחשש המסתמן היותר גדול שיתוף הפעולה של חברי ויו״ר הוועדה. (דרך אגב אם ישנו חשש לצנעת הפרט אזי אפשר להשחיר את החלקים הנוגעים בצינעת הפרט)”.

צברי גם  מבקש “את עזרתך כמבקר העירייה, מאחר וסיעתי הינה האופוזיציה היחידה למנות אותי לאלתר ליו״ר ועדת הביקורת. (להזכירך בזמנו אמרתי שמינוי שי נתן כיו״ר ועדת ביקורת הינו ‘תרגיל’, ידענו על יחסיהם המצויינים והנה עובדה שראינו בסופו של דבר שפרוש ניסה למנותו גם כמנכ״ל מאידך זיל גמור)”.

בסיום המכתב, ששוגר גם לראש העיר ישראל פרוש וליועץ המשפטי ניסים לוי, הוא כותב: “אנא חסכו ממני המשך פנייה למחוז בנושא!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות