ראש המודיעין המצרי יעמוד בראש המשלחת לישראל כדי להתניע מו”מ

בגלל הסיוע של ביידן לישראל: דוברת מחלקת המדינה האמריקנית בערבית התפטרה • החות'ים טוענים: "תקפנו ספינה ישראלית כאות סולידריות עם הפלסטינים" • בלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה תתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה • עדכונים שוטיפים
חרדים 10
י"ח ניסן התשפ"ד / 26.04.2024 02:22
היום ה-203 למלחמה I עדכונים שוטפים:

9:45 – אזרח ישראל נהרג מפגיעת טיל נ”ט של חיזבאללה

שריף סועאד, אזרח ישראלי, נהרג הלילה מירי נ”ט להר דב. סועאד, תושב מראס אל עין שבגליל, נפגע מהירי במהלך ביצוע עבודות תשתית כאשר נהג במשאית הנדסית, זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

בעקבות הפגיעה הקשה הועברה גופתו לאבו כביר להליך זיהוי. בחיזבאללה קיבלו אחריות על הפעולה.

07:40 –  ראש המודיעין המצרי יגיע לישראל לקיום המו”מ

העיתון אל ערבי אל ג’דיד: ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל יעמוד בראש המשלחת המצרית שתגיע לישראל למו”מ על עסקת חטופים. הוא צפוי להיפגש עם  ראש המוסד דוד ברנע וראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי. בנוסף, על פי הדיווח, הסירוב המצרי לפעולה ברפיח נוסעת מהיעדר התחייבות כי המצב באזור לא יצא משליטה בעקבות פעולה צבאית.

06:45 – ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות בארה”ב: הניפו דגלי חיזבאללה 

במהלך הלילה עשרות מפגינים פרו-פלסטינים נעצרו בהפגנה באוניברסיטת אוהיו (OSU) בגין הפרות סדר במהלך הפגנה אנטי ישראלית. מפגינים הניפו דגלי חיזבאללה במהלך הפגנה באוניברסיטת פרינסטון שבניו ג’רסי.

04:30 – בגלל הסיוע של ביידן לישראל: דוברת מחלקת המדינה האמריקנית בערבית התפטרה

הרה רארית, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית בערבית, הודיעה על התפטרותה כמחאה על מדיניות הבית הלבן ביחס למלחמה של ישראל בעזה. הדוברת עבדה במחלקת המדינה כ-18 שנים. במכתב שפרסמה כתבה: “דיפלומטיה ולא נשק. צריך לתת כוח לשלום ולאחדות”. מדובר במקרה ההתפטרות השלישי מהמחלקה בצל המלחמה.

01:30 –  חילופי אש במרחב הר דב: חיזבאללה שיגר נ”ט, צה”ל הגיב בירי ארטילרי

דובר צה”ל מסר כי זוהו שני שיגורי נ”ט שחצו מלבנון לעבר מרחב הר דב.

כוחות צה”ל תקפו בירי ארטילרי וטנקים את מקורות הירי. כמו כן הכוחות זיהו ותקפו משגר במרחב שבעא באמצעות ירי טנקים.

בהמשך תקפו מטוסי קרב תשתית טרור של חיזבאללה במרחב כפר שובא, לצד תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון במרחב מרכבא שבדרום לבנון.

00:10 – בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה

הטקס המרכזי, שתוכנן להיערך ב-10 במאי, בוטל על רקע הנחיות ביטחון חדשות. אתמול נעצרו במקום קרוב ל-100 פורעים שהשתתפו בהפגנות אנטי-ישראליות.

00:00 – החות’ים טוענים: תקפנו ספינה ישראלית במפרץ עדן

הדובר הצבאי של הארגון טען כי החות’ים תקפו ספינה בים האדום, כאות “סולידריות עם הפלסטינים שנלחמים בעזה”.

00:00 – בלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה

בסוכנות הידיעות דווח כי בשבוע הבא תתקיים בריאד פסגה מדינית שתדון בעתיד הרצועה בצל המלחמה. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להשתתף, וייתכן שגם שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון. עוד צפויים להשתתף נציגים מהאיחוד האירופי, ירדן, מצרים, קטאר והרשות הפלסטינית.

00:00 – הפנטגון: ארה”ב החלה בבניית המזח הזמני מול חופי הרצועה

צה”ל אישר יוזמה חדשה של ציר לוגיסטי מהחוף בעזה, בהובלת פיקוד המרכז של ארצות הברית. יוזמה זו תייעל ותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי והיא כוללת בניית רציף צף זמני בחופי הרצועה והעברת סיוע מהים לעזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות