לקראת עסקה? סמוטריץ: כניעה ישראלית מסוכנת וניצחון לחמאס

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ תוקף את המגעים עם המצרים על עסקה מופקרת: :"אדוני ראש הממשלה, שיהיה הכי ברור בעולם - אין לך מנדט לזה! כתב כניעה לנאצים לא מופיע בקווי היסוד של הממשלה שלנו"
אריה ריבקינד
י"ח ניסן התשפ"ד / 26.04.2024 18:16

יו”ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב אחר הצהריים (שישי) לדיווחים לפיהם ישראל ומצרים מתקדמות לקראת הפסקת אש עם חמאס במסגרת ניסיון להשבת חטופים.

“העסקה המצרית מהווה כניעה ישראלית מסוכנת וניצחון נורא לחמאס. הכנף השמאלית בממשלה שדוחפת אליו מבקשת לעצור את המלחמה באמצעה ובטרם הושגה מטרתה להשמיד את חמאס, ולחזור לימי ה’הסדרים המדיניים’ הרי-האסון שבסופם הקמת מדינת טרור פלשתינית ביהודה, שומרון ועזה שתסכן את קיומה של ישראל”.

סמוטריץ פנה לנתניהו: “אדוני ראש הממשלה, שיהיה הכי ברור בעולם – אין לך מנדט לזה! כתב כניעה לנאצים לא מופיע בקווי היסוד של הממשלה שלנו”.

בכיר ישראל המעורה במו”מ אמר ל’כאן חדשות’ כי השיחות עם המצרים התקיימו ברוח טובה והיו קונסטרוקטיביות מבחינת הרצון של שני הצדדים להגיע לעסקה.

לדבריו, מצרים דוחפת להגיע לעסקה. הוא הוסיף עוד כי ישראל נתנה אור ירוק כמעט לכל הפרמטרים שהוגשו, עם התעקשות לשחרר 33 חטופים.

“הבהרנו למצרים שאנחנו רציניים מאוד לקראת פעולה מסיבית ברפיח, ישראל לא תיתן לחמאס לגרור רגליים ולמנוע עסקה”, אמר הבכיר. “אנחנו מתכנסים לימים קריטיים מבחינת קבלת ההחלטות לקראת עסקה”.

הגורם הישראלי סיפר שישראל לא תסכים לעסקה שכוללת שחרור של פחות מ-33 חטופים, בהם הנשים, החיילות, המבוגרים, הפצועים ופגועי הנפש. הוא הסביר: “לא נאפשר לחמאס לדבר על 20 כפי שעשו. יש להם יותר מ-20 חטופים באותה קטגוריה ולא נוותר על אף אחד”.

הגורם הבהיר שחמאס טרם נכנס למו”מ ולכן לא ניתן להעריך כרגע את הסיכויים להגיע לעסקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות