מח”ט חובש כיפה סרוגה שנלחם בעזה פורש מתפקידו. תנחשו למה

אל"מ דביר חבר, בוגר המכינה בעלי, חובש כיפה סרוגה, מפקד על יחידת 'רפאים' שנלחמת בעזה מאז הכניסה אליה • היום הוא הודיע על עזיבת התפקיד באופן מיידי - שלושה חודשים לפני כניסת מחליפו לתפקיד • תעשו פרצוף מופתע
חרדים 10
י"ז ניסן התשפ"ד / 25.04.2024 00:11

אל”מ דביר חבר, מפקד היחידה הרב מימדית (רפאים) שהחליף את אל”מ רועי לוי הי”ד ,שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים, הודיע למפקדו כי הוא מתכוון לעזוב את התפקיד באופן מיידי. כך פורסם הערב (רביעי) באתר ynet.

יחידת ‘רפאים’ היא יחידה מובחרת שפועלת ברצועת עזה מאז נכנסו אליה כוחות צה”ל.

חבר, בוגר המכינה בעלי, חובש כיפה סרוגה, פיקד על היחידה במאות פעולות מבצעיות וציפה לקבל את מינוי הקבע על היחידה.

אלא שבאחרונה התבשר כי קידומו נעצר: מי שימונה למפקד היחידה באופן קבוע הוא אל”מ טל אשור, שבעצמו החליף ב-7 באוקטובר את מח”ט הדרומית באוגדת עזה, אל”מ אסף חממי הי”ד.

אשור אמור להיכנס לתפקידו בחודש אוגוסט ובצבא ציפו שחבר יפקד על היחידה עד אז.

גורמים בצה”ל טענו כי בינו לבין מפקדו – האלוף סער צור – התגלו חילוקי דעות קשים על רקע אי הבחירה בחבר. בקרוב הוא צפוי לקבל החלטה אם לפרוש מצה”ל.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “אל”ם דביר חבר הוא קצין מוערך אשר שירת בתפקידים מרכזיים לאורך השנים. הקצין קפץ ב-7/10 ללחימה בקיבוץ רעים, ונקרא להחליף את אל”ם רועי לוי ז”ל שנפל במלחמה. הקצין הוביל את הלחימה של היחידה בעזה והביא אותה להצלחות מבצעיות רבות.

“דביר ביקש לסיים את תפקידו כממלא מקום באופן מיידי. מפקד מערך התמרון אלוף סער צור ומפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי נענו לבקשתו. עד לכניסת מחליפו ימלא את מקומו סגן מפקד היחידה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות