אחרי שש”ס חתמה – ‘דגל’ בבית שמש במצוקה: ‘נשקול את צעדנו’

הכניסה של ש"ס לקואליציה מלחיצה את 'דגל' • חברי הסיעה: "יש משבר אמון בראש העיר, היא לא מקיימת הבטחות" • גפני: "נשקול את צעדנו, הנציגים נשלחו להתייעצות עם הרבנים" • יהודה אבידן: "מרגיע את דגל. יהיה מי שיטפל בציבור החרדי. אנחנו עושים את זה בפתח תקווה  יפה מאוד"
אריה ריבקינד
י"ג כסלו התש"פ / 10.12.2019 22:11

סיעת ‘דגל התורה’ בבית שמש נועדה הערב (שישי) עם יו”ר התנועה, ח”כ משה גפני, זאת בעקבות מה שבתנועה הליטאית מכנים “משבר האמון עם ראש העיר עליזה בלוך”.

הזעם ב’דגל’ גבר לאחר שסיעת ש”ס הצטרפה לקואליציה העירונית וחתמה על הסכם עם ראש העיר, אחרי יותר משנה של ישיבה באופוזיציה.

ש”ס לא קיבלה סגן ראש העיר בשכר, אך קיבלה שורה של תפקידים אחרים. בין היתר הוסכם על הקמת מנהלת למבני דת, נתינת שליטה מלאה לש”ס במועצה הדתית, אחריות על ועדת המכרזים, תפקיד משנה לראש העיר, תיק תרבות מורשת המזרח והקמת ועדה למניעת אפליה במוסדות החינוך.

בישיבה של ‘דגל’ השתתפו סגן ראש העיר בני ברק, מנחם שפירא – מנהל המחלקה המוניציפאלית, נציגי דגל התורה במועצת העיר – שמואל גרינברג משנה לראש העיר ויו”ר דגל התורה בבית שמש, ישראל סילברסטין, שלמה ברילנט,  חיים זמורה והרב יוסי גולדהירש נציג דגל למועצה הדתית.

ח”כ גפני ביקש לשמוע את חברי הסיעה בבית שמש על שיתוף הפעולה בשנה האחרונה עם ראש העיר.

הנציגים טענו על קשיים בהתנהלות במהלך כל השנה האחרונה, כאשר לטענתם, דברים שהובטחו ל’דגל’ בחלקם לא מומשו, והקצאות לבתי כנסת ושאר צרכי ‘דגל’  כמעט ולא זכו למענה.

לדבריהם, בקהילות העיר הוותיקה מצוקת מוסדות החינוך זועקת לשמים ובשנה האחרונה המצוקה החריפה עקב הגידול המשמעותי בשכונות, וכי למרות הבטחת ראש העיר לפתרון – הדבר לא בא לידי ביטוי.

“הנציגים העלו שורת טענות שהיוצא מהם הוא משבר אימון בראש העיר לאחר שפעם אחר פעם הבטחותיה אינם עומדים במבחן המציאות!”, אומרים ב’דגל’.

ח”כ גפני הבהיר בישיבה: “משבר האמון לא מותיר ברירה אחרת מלבד לשקול את צעדנו, הנציגים נשלחו להתייעצות עם הרבנים שליט”א”.

איש ש”ס, יהודה אבידן, אמר לדוד חכם בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’: “אני מרגיע את דגל התורה. יהיה מי שיטפל בציבור החרדי בעיר בית שמש, גם אם דגל תפרוש”.

הוא הוסיף עקץ: “אנחנו עושים את זה בפתח תקווה  יפה מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות