דיווח בארה”ב: ממשל ביידן לא יטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה

לפי דיווח ב-ABC. על הגדוד החרדי לא יוטלו סנקציות כמו אי העברת נשק אמריקני, כיוון שישראל נוקטת בצעדים לטיפול ב"הפרת זכויות האדם"
חרדים 10
י"ח ניסן התשפ"ד / 26.04.2024 15:36

נכנעו ללחץ? ממשל ביידן החליט לחזור בו מכוונתו להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה.

על פי דיווח שפורסם היום (שישי) ברשת ABC, ההחלטה התקבלה – כיוון שישראל נוקטת בצעדים לטיפול בבעיית “הפרת זכויות האדם”, והגדודים ימשיכו להיות זכאים לקבל סיוע צבאי אמריקני.

ב-ABC מציינים, כי הערכה עדכנית זו של הממשל טרם פורסמה, אך היא נכתבה במכתב ששלח שר החוץ אנתוני בלינקן ליו”ר בית הנבחרים מייק ג’ונסון.

במכתב צויין, כי ישראל נקטה אמצעים במטרה להתמודד עם בעיית הפרות זכויות האדם שהעלו האמריקנים, וכי ממשלת ישראל הציגה מידע חדש בקשר לסטטוס של היחידה הצה”לית, וכעת שתי המדינות יפעלו יחד בעניין.

לפי הדיווח, בלינקן ציין במכתב כי הסיוע הצבאי מארה”ב ימשיך להגיע לאותן יחידות צבאיות וישראל תקבל את מלוא הסכום שאושר בקונגרס. עוד דווח כי בלינקן ציין שהחוק מאפשר לספק סיוע צבאי למדינות שנוקטות צעדים “כדי להעמיד לדין את האחראים להפרות זכויות האדם ביחידות הללו”.

עוד נמסר, כי הממצאים שמוכיחים כי הופרו זכויות אדם על ידי גדוד נצח יהודה נאספו לפני המלחמה – ואין להם קשר ללחימה בעזה.

הכוונה האמריקנית להטיל סנקציות על גדודים בצה”ל הפתיעה מאוד את ישראל והדאיגה גורמים רבים.

שר הביטחון יואב גלנט התבטא ש”פגיעה בגדוד אחד היא פגיעה בכל מערכת הביטחון, זו לא הדרך לנהוג עם שותפים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: “אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל! בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה”ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי”.

יו”ר בית הנבחרים ג’ונסון סיפר שלשום בריאיון לעיתונאי יו יואיט כי הוא הבין ממכתבו של בלינקן כי “הנושא נפתר”. הוא הביע תקווה כי הממשל לא ינקוט צעדים נגד יחידות בצה”ל בסופו של דבר, והוסיף: “אם הם יעשו זאת, אנחנו נתערב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות