ואוי לשכנו: התחבורה הציבורית בשבת של ת”א תתרחב לעוד ערים

מיזם התחבורה העירוני של תל אביב, שצפוי לצאת לדרך בתחילת השנה הבאה, התקבל בברכה ברמת גן, גבעתיים ורמת השרון - שהביעו נכונות להשתתף בעלויות  • גם ראש העיר של פתח תקוה מוכן לדון בתוכנית
יוני גרין
ט"ז תשרי התש"פ / 15.10.2019 11:29

אחרי שתל אביב הציגה תוכנית מפורטת להחלת תחבורה ציבורית בשבת באופן רשמי, לא מעט ערים בגוש דן מעוניינים ללכת בעקבותיה ולהצטרף למיזם שאמור להתחיל בשנת 2020.

לפי דווח בעיתון TheMarker, ראשי הרשויות ברמת השרון, גבעתיים, רמת גן, חולון ואפילו בת ים מעוניינים לבחון את המיזם ואף להחיל אותו בעריהם.

רמת גן למשל, המפעילה בשבועות האחרונים את ‘סבבוס’, כבר הבהירה רשמית כי היא מעוניינת להצטרף ליוזמה.

“הסכמתי לוותר על האגו ולמסור את ההגה לתל אביב לשם הפיכת השירות שהחל ברמת גן לשיתוף פעולה מחוזי-אזורי, למענם של התושבים ברוב הרשויות בגוש דן”, אמר ראש העיר כרמל שאמה הכהן לחדשות 12. “אני מתחייב לתת עד 2 מיליון שקל בשנה במטרה להפוך את התחבורה והניידות בחג ובשבת לזמינה לכמה שיותר”.

שאמה הכהן ניסה לרכך את התנגדות הדתיים ברמת גן ואמר כי הוא מקווה כי המיזם יוצג כשירות מטרופוליני של תל אביב ולא כמיזם מקומי. “אנחנו מעוניינים להצטרף לפרויקט שיוגדר שירות מטרופוליני בהובלת תל אביב, ובכך להניח את דעתם של אלה שתפישת עולמם גורמת להם להיפגע מקיומו של שירות מסוגה של תחבורה בשבת”.

ראש עירית רמת השרון אבי גרובר אמר: “ככל שמיזם התחבורה המטרופוליני ייצא לפועל, אנחנו נהיה חלק ממנו. עד היום ובמשך שלוש שנים הקצנו כסף לשירות תושבינו ולשיפור אפשרות הניידות שלהם בשבת, ואני בהחלט מתכוון להמשיך”.

ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג, מנהל אורח חיים דתי. חרף היותו שומר שבת, נמסר מטעמו: “עיריית פתח תקוה מוכנה לשבת ולדון ביוזמה, להבין במה מדובר ואם הדבר יתרום לתושבי העיר ניתן יהיה להתקדם בנושא”.

נכון לעכשיו, הרצליה, אחת הערים העשירות בישראל, היא העיר היחידה במטרופולין שמסתייגת מהמהלך. בעירייה טוענים כי כדי להצטרף למיזם עליהם לבחון את היבטיו התקציביים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני תומך בתחבורה פרטית
    15/10/2019 18:55
    יוסי כהן
  1. יש סטטוס קוו