פרוש פרסם על ‘רישום אזורי’ לצד ‘קריאה’ נגד של גדולי ישראל

שבוע אחרי החלטת השופט - מפרסמת הלשכה המשפטית של עיריית אלעד מודעה על מתווה 'רישום אזורי' בסמינרים • לצד המודעה מתפרסמת מחדש הקריאה של גדולי ישראל נגד 'רישום אזורי' • הערכה: גם הפעם ההורים ייענו לגדולי ישראל • ללום: יש הורים שיעמדו על הרישום עד הסוף
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשע"ח / 12.07.2018 11:04

המאבק על הרישום האזורי בסמינרים של אלעד: עיריית העיר החרדית פרסמה הבוקר (חמישי) במקומון היוצא לאור באלעד מודעה מטעם הלשכה המשפטית, המבשרת על הרישום אזורי בסמינרים בעיר.

בכך ממלאת עיריית אלעד אחר הוראת בית המשפט.

עם זאת, לצד המודעה של העירייה, מתפרסמת קריאה של גדולי ישראל נגד ‘רישום אזורי’.

בהודעת הפרסום של המחלקה המשפטית בעיריית אלעד – נכתב: “בהתאם להחלטת בית משפט הננו להביא לידיעתכם כי החלוקה לשיבוץ תלמידות בסמינרים לבוגרות בית יעקב תהיה חלוקה אזורית. תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד יתקבלו לסמינר “דרכי חנה”. כלומר הסמינר “דרכי חנה” יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד.

“תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור התחתון באלעד יתקבלו לסמינר “לדעת חכמה”. כלומר הסמינר “לדעת חכמה” יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור התחתון של העיר”.

בקריאה של גדולי ישראל, בראשות הגרי”ג אדלשטיין והגר”ח קנייבסקי – שנחתמה כבר באדר תשע”ז, נאמר: “אל ציבור יראי ה’ בעיר אלעד. ידוע מקדמת דנא הנזק החינוכי העלול להיגרם לתלמידות מרישום אזורי לתיכונים. לכן הננו מגלים דעתנו בזה כי אין להורים לרשום את בנותינו לתיכונים שהרישום בהם הוא רישום אזורי”.

אין זו הפעם הראשונה שהעיירה נוקטת בצעד זה. גם לפני שנה וחצי פורסמו שתי המודעות בזו אחר זו – ואז הורים לא הגיעו להירשם ברישום איזורי, לאור קריאת גדולי ישראל.

ההערכה היא, כי גם הפעם מרבית ההורים ייענו לקריאת גדולי ישראל נגד רישום אזורי – וכך לא יתבצעו שינויים משמעותיים ברישום שכבר בוצע.

עו״ד יואב ללום מעמותת נוער כהלכה מסר בתגובה: “חבל מאוד ששרוליק פרוש צריך את בית המשפט והוראותיו כדי להפעיל את סמכויותיו בכדי למנוע את הפגיעה בבנות העיר אלעד ובכדי למנוע אפליה”.

לטענתו, “יש לפחות שמונה הורים שהולכים לעמוד על אזורי הרישום עד הסוף למרות מכתב הממוחזר מהרבנים”.

הצעד היום מתבצע לאחר שלפני כשבוע  קבע השופט אברהם רובין מבית המשפט המחוזי בירושלים, כי עיריית אלעד חייבת לפרסם מודעות על קיום רישום אזורי לסמינרים, בנוסח שנקבע בהחלטת השופטת בן אור – אז הוסכם על מתווה הרישום האיזורי.

השופט קבע עוד בפסק הדין, כי “ככל שהמשיבה לא תעשה כן עד ליום 15/7/18 יהיה עליה לשלם קנס בסך של 1000 ש”ח ליום החל מיום ה-16/7/18  ואילך”.

רישום איזורי, אלעד

רישום איזורי, אלעד

החלטת השופט באה לאחר שעורך הדין יואב ללום, יו”ר עמותת ‘נוער כהלכה’, הגיש עתירה על ביזיון בית משפט, כנגד משרד החינוך, שר החינוך, מנכ”ל המשרד ועיריית אלעד, על שאינם מקיימים רישום אזורי לסמינרים בעיר אלעד. עם זאת, השופט לא קיבל את בקשת עמותת ‘נוער כהלכה’ להורות לעירייה לשגר מכתבים להורי התלמידות, שכן “הוראה כזו לא מתחייבת במפורש מפסק הדין המוסכם, ובקשה דומה כבר נדחתה בעבר”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פורש
    12/07/2018 12:58
    b.d
  1. פורש לך הביתה הציבור מואס בך.

  2. ללום
    12/07/2018 14:01
    ספרדי גאה
  3. את בנותי קבלו לכל הסמינרים שהגשתי בקשה וכן את כל בני משפחתי המורחבת, להוציא אחד שנראה כמו ללום וכל דבר מנסה להשיג דרך ערכאות. אני לא רוצה שבנות משפחתי תלמדנה עם בנות משפחתו!
    יש לי קרובות ב”מורשת” נות ישראל” , אפיקי דעת, כהנא, מאיר , החדש, מנדלסון (הכי פחות) בנות אלישבע , הרב וולף, וגם באור החיים, וכלן בנות ישראל חסודות וצנועות. חלקן עם מטפחות וחלקן פאות, ומעולם לא התלוננו על אפליה. באלעד לומדת אחת בדרכי חנה ו2 בלדעת חכמה. לא חשבנו שמאחר ומוצאי מעירק ואשתי חלבית וגיסי מרוקאי ישנה בעיה. הבעיה היחידה היא יואב ללום וחבר מרעיו שעושים מעשי זמרי ודורשים שכר יותר מפנחס.