מהפך: ייצוג משפטי הביא לפיצוי הגבוה מ-4,500,000 ש”ח בעקבות תאונת דרכים

אנשים שמנסים להתמודד לבד עם רשויות או חברות ביטוח לאחר פציעה, במקרים רבים נתקלים בתסכול בשל פיצויים נמוכים שהם מקבלים, בעוד שאלו הפונים לעורכי דין נוטים לקבל את הפיצוי המלא המגיע להם מכל ערוץ אפשרי
מאת עו"ד שלומי סימון • תוכן שיווקי
י"ט טבת התשפ"ד / 31.12.2023 11:04

ישראל, מדינה עם מערכת חוק מתקדמת ורחבת זכויות אדם המספקת לאזרחיה מגוון דרכים לקבלת פיצויים אחרי פציעה, בין אם באופן פרטי ובין אם בהתאם לזכויות המגיעות לו מטעם המדינה. עם זאת, לא פעם חוסר הידע בנוגע לאופן שבו ניתן לממש זכויות לאחר פציעה מונע מאזרחים רבים קבלת פיצויים הולמים ומביא להפסדים כלכליים משמעותיים.

למעשה, אנשים שמנסים להתמודד לבד עם רשויות או חברות ביטוח לאחר פציעה, במקרים רבים נתקלים בתסכול בשל פיצויים נמוכים שהם מקבלים, בעוד שאלו הפונים לעורכי דין נוטים לקבל את הפיצוי המלא המגיע להם מכל ערוץ אפשרי.

לידיעתכם, לעיתים, ההפרשים הם כל כך משמעותיים, עד שהם מסוגלים לשנות את איכות החיים ולהביא לשינוי רחב היקף.

דוגמה מצוינת (ונפוצה!) לכך היא סיפורו של א’, בחור בן 30 אשר נפצע בתאונת דרכים ב-2019 בעת עבודתו. התאונה התרחשה בעת ירידה מרכב הסעות כאשר א’ נפל ושבר את רגלו, ולאחר תקופת טיפולים ממושכת במסגרת קופת החולים, אובחן ב-CRPS (תסמונת כאב כרונית). בעקבות הפגיעה הקשה, א’ פנה לעו”ד שלומי סימון לשם ייצוג בתיק וזה פנה בתביעה לביטוח לאומי, אגף נפגעי עבודה, לשם מיצוי הזכויות מול ביטוח לאומי בטרם הגשת תביעה לחברת הביטוח.

לאחר שא’ הופיע מול ועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי, התקבל הפרוטוקול אשר קבע כי בעקבות הנזק לכף רגלו, תוענק לו נכות בשיעור של 10% בלבד המקנה לו פיצוי חד פעמי בשיעור של 40,000 ש”ח.

לכאורה, ללא ייצוג משפטי הולם, א’ יכל לחשוב שזו התוצאה ה”טובה” ביותר, ובכך לוותר על זכויותיו ללא יודעין למרות שהפסיקה איננה תואמת כלל וכלל את מצבו הרפואי. אך משהיה מיוצג על ידי עו”ד שלומי סימון, הוגש ערר על קביעת הועדה מדרג ראשון ולאחר הופעה בפני ועדה לעררים, הפכה הועדה את החלטתה באופן קיצוני וקבעה ל- א’ נכות משוקללת בשיעור של 90%! עליה של פי 9 ממה שנקבע תחילה. כעת, א’ זכאי לקצבה חודשית בגובה של 14,000 ש”ח למשך כל חייו, קצבה זו עוברת את סך ה-4,500,000 שקלים, וזאת עוד מבלי שמוצו זכויותיו הנוספות מול חברות הביטוח הפרטיות וכן חברת הביטוח של הרכב, משם ככל הנראה יקבל התובע עוד סך פיצויים של לפחות כמה מאות אלפי שקלים.

נתחיל ונאמר כי המקרה של א’ הוא מקרה נפוץ ובמקרים רבים כאשר אדם מנסה לפנות ולעמוד מול גוף כל כך גדול וחזק (שאינו נוהג להטיב עם הנפגעים!) ללא ייצוג משפטי הוא צפוי להיתקל בקשיים רבים שיגרמו להפסדים משמעותיים.

רבים אינם בקיאים בדרך הנכונה להתמודדות משפטית, וזה נכון גם לחברות העוסקות במימוש זכויות אשר אינן יכולות לייצג את הנפגעים בבתי המשפט או בוועדות רפואיות. בשל כך, בכל מקרה של פגיעה, מכל סוג שהיא, הפניה לעורך דין אשר בקיא בתחום, היא קריטית והייעוץ והייצוג המשפטי חיוניים להבטחת קבלת הזכויות המלאות.

כמו כן, כדאי לדעת שבמקרים של תאונת דרכים המתרחשת במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, כל החלטה שנקבעת על ידי ועדה רפואית של נפגעי עבודה במוסד לביטוח לאומי מחייבת את חברת הביטוח לתת פיצויים על פי הקביעה הזו, ולצערי, במקרים רבים אנשים מפספסים ערוצי תביעה נוספים שבגינם היו מקבלים בערך פי 10 דמי פיצויים, וזאת מכיוון שלכאורה מקום עבודתם “דאג” להם להגשה מול המוסד לביטוח לאומי. חשוב להבהיר כי מועדי ההתיישנות של תביעות נבדלים בין ערוצים שונים, ולכן מומלץ לפנות לעורך דין בהקדם האפשרי לייעוץ וייצוג משפטי.

• הכתבה מוגשת ע”י עו”ד שלומי סימון, שלומי סימון ושות -עורכי דין, ספיר 5, חיפה.

טל: 04-8500099 פקס: 04-8500092 דוא”ל: [email protected]

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות