סקר חדשות 13: שוויון בין כחול-לבן לליכוד, יתרון ברור לגוש הימין

הסקר האחרון שפורסם במערכת הבחירות בחדשות 13: הליכוד וכחול לבן זוכות ב-28 כל אחת • עם זאת, גוש הימין מוביל ביתרון מובהק של 66 מנדטים מול 54 בלבד לגוש השמאל • פער גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו עם 46 אחוזים מול 37 אחוזים לגנץ • וכמה החרדיות?
דוד ליבוביץ
א' ניסן התשע"ט / 06.04.2019 20:20

נתניהו יכול לחייך: מסקר חדשות 13, שפורסם אמש (שישי) עולה, כי אם הבחירות היו מתקיימות היום הליכוד בראשות בנימין נתניהו וכחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד היו מקבלות  28 מנדטים. זאת לאחר שבסקר הקודם הליכוד הובילה במנדט אחד.

מדובר בסקר האחרון שפורסם במערכת הבחירות הנוכחית, בהתאם לחוק הבחירות, האוסר על פרסום סקרים בשלושת הימים האחרונים.

מבחינת תמונת הגושים, גוש הימין מוביל בפער של 12 מנדטים על גוש השמאל: 66 מול 54.

על פי הסקר, המפלגה השלישית בגודלה היא העבודה בראשות אבי גבאי, שהשיגה 11 מנדטים. מדובר בירידה של שלושה מנדטים בהשוואה לסקר האחרון.

לאחר מכן ניצב איחוד מפלגות הימין שמקבלת בסקר שבעה מנדטים, כמו בסקר הקודם.

ארבע מפלגות בסקר משיגות 6 מנדטים: הימין החדש בראשות איילת שקד ונפתלי בנט, חד”ש-תע”ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי, יהדות התורה, וזהות בראשות משה פייגלין.

אחריהן ניצבות ש”ס ומרצ עם 5 מנדטים כל אחת.

חותמות את הרשימה רע”מ-בל”ד, כולנו בראשות משה כחלון וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם ארבעה מנדטים.

מפלגת “גשר” בראשות אורלי לוי-אבקסיס לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה ומקבלת 2.8%.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה –  46% מהנשאלים השיבו כי בנימין נתניהו מתאים יותר לתפקיד. 37% מהנשאלים השיבו כי יו”ר כחול לבן, בני גנץ, מתאים יותר, ואילו 17% לא יודעים.

במגזר היהודי נתניהו זוכה לתמיכה של 52% ואילו גנץ ל-36%. מנגד, במגזר הלא יהודי 41% מהנשאלים טוענים כי גנץ מתאים יותר, 13% בלבד תומכים בנתניהו ו-46% לא יודעים.

בנוגע לשאלה אם הרוטציה בראשות כחול לבן בין בני גנץ ליאיר לפיד תשפיע על ההצבעה – השיבו 56% מהנשאלים כי ביטול רוטציה לא תשנה את החלטתם, 24% אמרו כי ביטול הרוטציה יגדיל את הסיכוי שיצביעו עבור המפלגה, ואילו 6% בלבד אמרו כי החלטה לבטל את הרוטציה תקטין את הסיכוי להצביע לכחול לבן. 14% השיבו כי אינם יודעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות