אף אחד לא השיג 61: ישראל הולכת בפעם השלישית לקלפי בחודש אדר

בשעה חצות בדיוק הכנסת התפזרה באופן אוטומטי. שעות לפני כן, אישרו חברי הכנסת בקריאה ראשונה את החוק לפיזור הכנסת ברוב של 91 תומכים וללא מתנגדים. בהמשך הלילה: חברי הכנסת יצביעו גם על התאריך לבחירות הבאות
אריה ריבקינד
י"ד כסלו התש"פ / 12.12.2019 00:35

כעת זה רשמי: בחצות הלילה בדיוק תם המנדט להרכבת הממשלה, והכנסת ה-22 התפזרה באופן אוטומטי. הבחירות לכנסת ה-23 צפויות להיערך ב-2 במרץ – ו’ אדר.

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ואת הצעת החוק להקדמת הבחירות לכנסת ה-23.

91 חברי כנסת תמכו בהצבעה על פיזור הכנסת בקריאה ראשונה, ולא היו מתנגדים או נמנעים. בהצעה להקמת הבחירות לכנסת ה-23 תמכו 93 חברי כנסת והתנגדו שבעה.

הדיון במליאה לפני ההצבעה בקריאה ראשונה נמשך כשלוש שעות, ובלטו בהיעדרם בהצבעה בקריאה הראשונה היו ראש הממשלה נתניהו, יו”ר ישראל ביתנו ליברמן וגם שר הביטחון בנט. יו”ר כחול לבן גנץ נכח והצביע בעד הצעת החוק.

ח”כ יאיר לפיד היה מראשוני הנואמים בדיון – ונשא נאום קצר במיוחד: “תרחיקו את הילדים מהטלוויזיה. יש בחירות, והבחירות האלה הולכות להיות פסטיבל של שנאה ואלימות וגועל. אז תדאגו שהילדים שלכם לא יהיו ליד הטלוויזיה בשלושת החודשים הקרובים, שהם לא יראו מה אומרים להם נבחרי העם”.

“מה שהיה פעם החגיגה הדמוקרטית הגדולה הופך להיות רגע הבושה של הבית הזה. לבחירות האלה יש רק שלוש סיבות – שוחד, מרמה והפרת אמונים”.

ח”כ ישראל אייכלר אמר: “חוק יסוד הכנסת קובע שמי שפועל בגזענות לא יכול להיבחר לכנסת. ליברמן פועל לליבוי שיטתי נגד החרדיים והערביים. לפי סעיף 7 ליברמן לא יכול להתמודד לכנסת. ליברמן גם עובר על הסעיף שאוסר לפעול נגד קיומה של ישראל כמדינה יהודית”.

המליאה אמורה לאשר הלילה את ההצעות בקריאה שנייה ושלישית.

לאחר אישור החוקים תועבר בבוקר הודעה בנושא לנשיא המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות