נתניהו: “אם יהיה פער של 4-5-6-7 לגנץ ברור שהנשיא יתן להם להרכיב”

ראש הממשלה העניק ראיון לחדשות 12 ופצח בקמפיין געוואלד: "בסקרים האחרונים יש לצערי 4 מנדטים בין כחול לבן וליכוד והסיבה היא שמצביעים הליכוד הם שאננים" • "לאחר ההכרה האמריקנית בגולן, אקיים דיונים גם על סיפוח אזורים מיהודה ושומרון‎"
אריה ריבקינד
א' ניסן התשע"ט / 06.04.2019 20:40

נתניהו פותח בקמפיין געוואלד: ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הערב (מוצאי שבת) ראיון לעיתונאית רינה מצליח בחדשות 12.

“בסקרים האחרונים יש לצערי פער של 4 מנדטים בין כחול לבן לבינינו, והסיבה היא שמצביעים הליכוד הם שאננים אבל יאיר לפיד בעצמו אומר דבר אמיתי – אם יהיה פער של 4 מנדטים בין הליכוד למפלגה שלהם והם יובילו, אין כוח בעולם שיעצור אותם מלהרכיב ממשלה. אם יהיה לגנץ ולפיד פער של 4-5-6-7 מנדטים, ברור שהנשיא יטיל עליהם את הרכבת הממשלה.

“אני אביא את כל מפלגות הימין אליי. מי שרוצה להסתכן לא ישמע לי. ב-2015 הקשיבו לי ולכן ניצחתי”.

נתניהו גם התייחס לכוונותיו של נשיא המדינה ואמר: “מה שאנחנו רואים זה דבר כזה ונשיא המדינה הגדיר את זה היטב: הוא אמר שאם לאחד המועמדים אין רוב של 61 ממליצים אז מה שאולי יקבע זה המפלגה הגדולה. לנו אין61 ממליצים, משום שכמה ממפלגות הימין מסרבות להגיד בצורה ברורה שהם ימליצו עליי. במצב כזה מסתכלים על המפלגה הגדולה”.

ראש הממשלה הצהיר כי לאחר ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן, יקיים דיונים גם על סיפוח אזורים מיהודה ושומרון‎: “דנים גם על החלת ריבונות ישראלית על מעלה אדומים וגם בדברים אחרים. כל אחד מבין שהקנדציה הבאה תהיה גורלית לשני כיוונים, אחד האם נוכל להבטיח את הביטחון שלנו ועל השטח החיוני של יו”ש – שהוא פי 20 מעזה. נקבל עזה ביהודה ושומרון. זה מה שעומד על הפרק”.

“הבעיה הראשונה מה לא לעשות, גנץ ולפיד אמרו שהם יעקרו 80-90 אלף יהודים ויעשו את היהודה ושמורון לעזה”, אמר. “אני לא אחלק את ירושלים ולא אעקור אף יישוב ואדאג שאנחנו נשלוט בשטח ממערב לירדן. האם נעבור לשלב הבא? התשובה היא כן. אני הולך להחיל ריבונות – אבל אני לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות היישוב הבודדות. כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית ויש לנו אחריות כממשלת ישראל. אני דואג לכולם, אבל אני גם דואג לביטחון ישראל. אני לא הולך למסור את ליבה של מדינת ישראל”.

כאשר נשאל האם יסכים לעימות עם גנץ,  עקץ ראש הממשלה שוב את הרוטציה בין ראשי ‘כחול לבן’: “אני חושב שאני אוכל להתייחס ברצינות להצעה לעימות עם גנץ, אם בני גנץ ולפיד יסכמו ביניהם מי יהיה ראש הממשלה השלם לכל הקדנציה, שיקבעו ביניהם”, אמר. “רבים מהציבור לא יודעים שכשהם מצביעים לבני גנץ הם מקבלים את לפיד כראש ממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות