91:0 I הכנסת ה-22 אישרה בקריאה ראשונה את פיזורה • צפו בשידור חי

אחרי שהצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בוועדה המיוחדת, חברי הכנסת הגיעו למליאה כדי להצביע על החוק בקריאה ראשונה • ולמה לפיד מבקש להרחיק את הילדים מהטלוויזיה?
אריה ריבקינד
י"ג כסלו התש"פ / 11.12.2019 21:23

מליאת הכנסת דנה הערב (רביעי) בהצעת החוק לפיזור הכנסת ה-22 – ולאחר מכן אישרה את פיזור הכנסת בקריאה ראשונה – בעד 91, 0 נגד.

ח”כ יאיר לפיד היה מראשוני הנואמים בדיון. “תרחיקו את הילדים מהטלוויזיה. יש בחירות, והבחירות האלה הולכות להיות פסטיבל של שנאה ואלימות וגועל. אז תדאגו שהילדים שלכם לא יהיו ליד הטלוויזיה בשלושת החודשים הקרובים, שהם לא יראו מה אומרים להם נבחרי העם”.

“מה שהיה פעם החגיגה הדמוקרטית הגדולה הופך להיות רגע הבושה של הבית הזה. לבחירות האלה יש רק שלוש סיבות – שוחד, מרמה והפרת אמונים”.

ח”כ אורי מקלב אמר: “אם הציבור לא ירצה לשמוע שיח של שנאה וקיטוב אלא יתבע מהנציגים שלו לשמוע מה המטרות החברתיות שלהם ולא שיח אישי של הנציגים – יש פתרון למשבר”.

הוא הוסיף: “איך אפשר לקבל את זה שפסילת ציבורים שלמים הוא שיח לגיטימי? כל מה שעומד מאחורי פיזור הכנסת העשרים, העשרים ואחת וכעת העשרים ושתיים הוא הרצון להפיל את ראש הממשלה. יש כאלה שאולי רצו לשפר עמדות מבחינה פוליטית ואלקטורלית. אנחנו לא יודעים מה יביאו בחירות נוספות, אבל אם נשנה את השיח, אם הציבור ידרוש וירצה לשמוע מסרים חברתיים, מסרים כלכלים או מדיניים, אם הציבור יתבע לדעת למי יש את הניסיון והיכולות להוביל את מדינת ישראל, הדבר יכול להוביל לפתרון. אחרת נחזור לאותה נקודה”.

ח”כ ישראל אייכלר אמר במליאה: “חברי הכנסת הערביים זועקים את זעקת האלימות במגזר הערבי. אנחנו לא רוצים לגלוש לאלימות גם במגזר היהודי. אם לא תהיה הכרעה פוליטית תשרור כאן אנרכיה שעשויה להוביל לכך.

“חוק יסוד הכנסת קובע שמי שפועל בגזענות לא יכול להיבחר לכנסת. ליברמן פועל לליבוי שיטתי נגד החרדיים והערביים. לפי סעיף 7 ליברמן לא יכול להתמודד לכנסת. ליברמן גם עובר על הסעיף שאוסר לפעול נגד קיומה של ישראל כמדינה יהודית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות