לסרי: “באופטימיות זהירה, מתגבש פתרון למשבר השבת בעיר אשדוד”

ראש עיריית אשדוד במכתב: "בשבועות האחרונים עיקר מאמציי התרכזו והושקעו בבניית פיתרון שיעמוד במבחן הציבורי והמשפטי כדי שכל הקבוצות יוכלו לחיות יחד" • מנהלי המחאה נגד סגירת חנויות בשבת ממשיכים במאבק
אריה ריבקינד
י"ז שבט התשע"ח / 02.02.2018 13:32

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, הכריז  הבוקר (שישי), במכתב לתושבי העיר שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כי מתגבש מתווה לפתרון משבר השבת – הקורע מזה חודש את העיר הדרומית, מאז החלה העירייה לשכר פקחים עם התראות לחנויות הפתוחות בשבת.

“בשבועות האחרונים החלטתי לנהוג באיפוק, לא נגררתי להשמצות, לא הגבתי להסתה הפרועה נגדי, לא הסכמתי לתת יד לפילוג העיר ולפגיעה הקשה בתדמיתה ועיקר מאמציי התרכזו והושקעו בבניית פיתרון שיעמוד במבחן הציבורי והמשפטי”, כותב לסרי במכתבו.

עוד בנושא: שאלת המיליון: איך שומרים שבת בלי להקפיץ חילונים מהכורסה I עיר על מפת חרדים 10: אשדוד

“היום אני כבר יכול לומר באופטימיות זהירה, שמתגבש כיוון לפיתרון כזה”, הוסיף. “אני נפגש מדי יום, עם נציגי הקהילות השונות, ועם תושבים רבים המייצגים את כלל מרקם האוכלוסיה בעיר, שומע דעות ורעיונות לפיתרון, ושמח להיווכח שרובם ככולם, משני הקצוות, מסכימים ורוצים לשמור על צביונה המכיל והמאחד של העיר, שיאפשר לכולם להמשיך את שגרת החיים ביחד שאשדוד התברכה בה מאז ומתמיד”.

לדבריו, “בתקופה הקרובה אציג בפניכם תמונה רחבה של הסוגיה הסבוכה הזו, עם הדרכים האפשריות לפיתרון, עם אמונה עמוקה שאשדוד תהווה דוגמא ומופת ליכולת להתגבר על הפערים הגדולים באורח החיים בין הקבוצות השונות באוכלוסיה, תוך הכרה בערכים החשובים והבלתי מתפשרים של כל קבוצה ברעותה. אני קורא לזה, ‘לחיות ביחד'”.

בתוך כך, מנהלי המחאה נגד סגירת חנויות בשבת, מתכננים את המשך הפעולות, כאשר היום יצאה שיירת מחאה של רכבים עם בלונים שחורים כסמל למה שהם מכנים “כפייה דתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות