עיריית בני ברק פונה לביהמ”ש: תעצרו עבודות הרכבת ביום כיפור

הודעת נת"ע כי העבודות ברכבת הקלה יימשכו גם ביום כיפור - הקפיצה את חנוך זייברט: "מעולם לא עלה על דעת איש שחברה ממשלתית תיתן את ידה להפרת הסכמים כתובים וחתומים, כדי לבצע עבודות בשבתות ובחגים" • העירייה מאיימת: 'נפעל גם בדרכים נוספות למניעת המעשים החמורים'
אריה ריבקינד
ה' תשרי התשע"ח / 25.09.2017 00:37

עיריית בני-ברק תפנה היום (שני) לבית המשפט, כדי לאכוף את ביצוע ההסכם בין העירייה לבין הממשלה, לפיו נאסר לבצע עבודות בשבתות ובחגי ישראל ברכבת הקלה בעיר.

העירייה החליטה לפנות אל בית המשפט כדי להוציא צו מניעה, לאחר שאמש (ראשון) פורסם בחדשות 10, כי חברת נת”ע מתכוונת להפר את ההסכמים שנחתמו עם העירייה ולבצע עבודות חפירה וכריה בתוואי הרכבת הקלה בשבתות ובחגים. לפי הפרסום, העבודות יימשכו גם ביום כיפור.

 ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט הבהיר, כי בהתאם להסכם בין הממשלה לעירייה נקבע בסעיף 13, כי הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות במקרקעי העיר בני ברק, בשבתות ובמועדי ישראל, וכי המדינה, כצד לחוזה הזיכיון, לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבתות ובמועדי ישראל.

מטעם הממשלה חתם על ההסכם גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי.

זייברט הוסיף, כי מעולם לא עלה על דעתו של איש בעירייה שחברה ממשלתית תיתן יד להפרת הסכמים כתובים וחתומים, כדי לבצע עבודות בשבתות ובחגים.

בהודעת העירייה נאמר כי “העירייה, מצידה, בנוסף לכל הפעולות המשפטיות המתבצעות על ידה כבר היום,  תפעל גם בדרכים נוספות למניעתם של מעשים חמורים מסוג זה”.

זייברט: “מצער וכואב עד עמקי הנפש על עבודות המתבצעות על ידי חברת נת”ע בשבתות ובחגים בערים סמוכות, והחברה נותנת ידה לפגוע בקדושת השבתות והחגים, שהיא יסוד מרכזי לעם ישראל לכל דורותיו”.

עו”ד יהודה ליבוביץ, היועץ המשפטי של עיריית בני ברק, שיגר לפני שבועות אחדים מכתב ליהודה בראון, מנכ”ל חברת נת”ע ולמהנדס מיקי פז, מחברת ‘דניה סיבוס’ – החברה שמבצעת את העבודות, ובו ציטט את ההסכם, לפיו “הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות במקרקעי הרשות בשבתות ובמועדי ישראל, והמדינה כצד לחוזה הזיכיון לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבתות ובמועדי ישראל”.

במכתב של היועץ המשפטי של העירייה נכתב גם, כי “העירייה סמוכה ובטוחה שחברת נת”ע וחברת ‘דניה סיבוס’ תקפדנה על הוראות ההסכם, וביותר בנושא מהותי ועקרוני זה ולא תבוצענה כל עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי הרשות בשבתות ובמועדי ישראל”.

בני ברק, רכבת קלה

עיריית בני ברק: “כעת מתברר כי לא זו בלבד שהחברה לא שיגרה מכתב תשובה לעירייה ובו הודעה כי בכוונתה לכבד הסכמים כתובים וחתומים, אלא נפוצו שמועות מזעזעות על כוונת החברה לבצע עבודות במסגרת הרכבת הקלה ביום הכיפורים הקרב ובא, ואכן, בעקבות השמועות הקשות על ביצוע עבודות ביום הכיפורים, מוגשת כבר היום הפניה לבית המשפט”.

כפי שדווח מוקדם יותר בחרדים 10, חברת נת”ע שיגרה אמש מכתב ליועץ המשפטי של עיריית בני ברק, בו היא מבהירה כי העבודות ברכבת הקלה בעיר ימשכו גם במהלך יום הכיפורים.

מכתבה של חברת נת”ע לעירייה מגיע על רקע הגעת מכונת הכרייה של מנהרות הרכבת לבני ברק, במהלך השבוע האחרון.

לפי דיווח בחדשות 10, המכונה לא צפויה להתקדם ולחפור במהלך סוף השבוע של יום הכיפורים, אולם, לטענת נת”ע חייבת להישאר מאוישת ומתוחזקת במהלכו, משיקולי בטיחות, ולא ניתן להשבית את פעילות המכונה.

לפי הדיווח, כי העובדים שצפויים לאייש את המכונה במהלך יום כיפור אינם יהודים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עיריית בני ברק
    28/09/2017 01:26
    ללא שם
  1. לפני שאתם עוסקים בחילול יום כיפור ובחשבון נפש
    קודם תטפלו בשחיתות ששורצת אצלכם בעירייה
    יש לכם עוד חוצפה