הרב פינטו: “איך עוברים פוליגרף טוב? אומרים: אמתלאי בת כרנבו”

לראשונה מאז התפוצצה פרשת 'הרב והניצב', התייחס הרב יאשיהו פינטו, בשיעור שמסר לחסידיו, לפרשה • "מבקשים שאף אחד לא יפגע, לא יעליב, ולא יצער אף אדם" • "לא יודע אם יש אדם בדור הזה שעשו לו רע כמו שעשו לנו" • לאורך הערב הפגין הרב חוש הומור • צפו בשיעור
דוד אמסלם
א' סיון התשע"ד / 29.05.2014 23:08

לראשונה מאז התפוצצה פרשת ‘הרב והניצב’, התייחס הערב (ליל שישי) הרב יאשיהו פינטו, ראש מוסדות ‘שובה ישראל’, לראשונה בקולו, בשיעור שמסר לחסידיו בישיבת ‘שובה ישראל באשדוד – לפרשה.

הרב, שהעיד השבוע שעות ארוכות במחלקה לחקירות שוטרים נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, אמר לחסידים, שקיבלו את פניו בשירה וריקודים, שהוא שמח להגיע היום לשיעור. “לא היינו כאן הרבה זמן. אחרי עשרים שנה של שיעורים מידי שבוע, אני שמח לחזור לכאן, למקום שכולו עבודת ה’ ואהבת ה’, ובעזרת ה’ נהיה כאן כל יום חמישי” – והוסיף:  “כל אדם עובר ניסיונות בחייו, אבל הוא צריך להמשיך להאמין. לא תמיד רואים את הטוב של הקב”ה, אבל גם כשלא רואים, צריך להאמין שהכול לטובה”.

בהמשך דבריו אמר: “לא נערב את כל הקהילה במלחמה. זה עניינים שלי פרטיים. אני בוכה איתכם בכאב ושמח בשמחתכם, אבל זה עניינים פרטיים”.

לאורך הערב הפגין הרב פינטו חוש-הומור משובח והרבה להתבדח. בשלב השאלות ותשובות, אמר לאחד החסידים:  “רבי ניסים, רוצה לדעת איך עוברים פוליגרף טוב? אומרים את שם האמא של אברהם אבינו: ‘אמתלאי בת כרנבו'”.

• הרב פינטו סיים להעיד • יוצא לחו”ל אחרי הפקדת מיליונים

הרב הדגיש: “סלחנו לכולם. כולנו יהודים. עשו לנו את כל הרע שבעולם. לא יודע אם יש אדם בדור הזה שעשו לו רע כמו שעשו לנו. לא עשינו רע לאף אדם. מי שחושב ככה, טועה. לא נפגע באף אחד למרות כל מה שאומרים. לא ציערנו אף אחד.

“באותו יום חמישי שחור ישבנו אני ואישתי ובכינו, אמרנו הרינו מוחלים וסולחים לכל אדם על הכל, עשו לנו רע גדול, מה יעזור אם נסביר לכולם, זה לא יעזור, יש נשמות לכולם, יש ילדים לכולם. אנחנו לא רוצים לפגוע באף אחד חס ושלום. הקהילה תמשיך הלאה, נהיה באהבה, בשמחה לא עשינו רע לאף אדם חס וחלילה, רק הקדמנו את מה שהיה צריך להיות מאוחר יותר”.

“אנחנו יודעים מה אנחנו עושים, גם אם כעת לא רואים ולא מבינים מה קורה”, אמר הרב בדרשה. “ככה הקדוש ברוך הוא רוצה, אז ככה זה קורה. אנחנו מבקשים שאף אחד לא יפגע, לא יעליב, ולא יצער אף אדם, זה התפקיד שלנו. אנחנו נמשיך ללמוד תורה, כי זה העיקר בעולם.

“רבי שמעון בר יוחאי היה 13 שנים במערה וסבל הרבה מבחינה גשמית, אבל ברוחניות זה היה להיפך הוא רק עלה ונתעלה. יש שלוש סיבות מדוע באים יסורים על האדם – או שזה כפרת עוונות או שזה תיקון על גלגולים קודמים או שזה בא להכין אותו לקראת האור הגדול שיאיר לו, תמיד לפני האור יש חושך”.

“אין לנו פרוטה”, אמר הרב. “כל מה שיש לנו אנו נותנים, מלווים כסף למי שצריך. אין לנו כלום, גם פרוטה שחוקה. בישראל אמרו שיש לנו 175 מיליון ₪, באמריקה אמרו 175 מיליון דולר. כשרבי שמעון בר יוחאי הסתתר מהמלכות כי יהודה בן גרים הלשין עליו למלכות, נתן בו עיניו ועשהו גל של עצמות. כי הוא ציער את הקדוש ברוך הוא, שהגלה את המקור שלמד תורה, שמשמחת את הקדוש ברוך הוא. גם אם לא רואים ולא מבינים למה – הקדוש ברוך הוא מעניש את מי שמלקה את המקור שלומד תורה, שמשמחת את הקדוש ברוך הוא.

“העונש שעשהו גל של עצמות הוא עונש שמקל על הנפטר, שלא סבלה הנשמה מתולעים שבאו לאוכל את הבשר, כי רבי שמעון – כשהיה בצער – למד יותר תורה, ורבי שמעון זכר ליהודה בן גרים את זה שבזכותו למד עוד תורה.

“אבל הוא נפטר כי הקדוש ברוך העניש אותו על שהגלה את רבי שמעון בר יוחאי”.

“כל הייסורים שעברנו כאן בישראל”, המשיך הרב, “הם 10% ממה שעברנו באמריקה… מה שרואים כאן זה הכל בטל ומבוטל.  כלום לא השתנה… שנתיים והכל רץ רק בראשם של אנשים… אבל מה? כלום לא השתנה. אנחנו שומעים מאנשים, מבקשים מאנשים ‘תספרו לנו מה אומרים’, ואנחנו כבר לא מזהים שזה אנחנו. יש מליונים ויש הכל, אנחנו לא יודעים אם זה אנחנו או לא אנחנו. יש דמיון מפותח במזרח התיכון ברוך ה’.

“על רבי נחמן מברסלב אמרו שעבר כל עבירה שבתורה, עלינו אמרו רק שנתנו שוחד. זו זכות. לא אומרים שלקחנו, אנחנו רק נותנים. הקדוש ברוך עשה איתנו חסד שמאשימים אותנו שנתנו. באמריקה היתה בעיה, נכנסנו הורדנו את מידת הדין – ומידת הדין פגעה ברעים ובטובים, אז גם אנחנו נפגענו. אנחנו לא מצטערים על זה. אולי לא טוב לתת לשוטרים אלא לאנשים טובים, במשטרה יש 30 אלף שוטרים בערך, כולם צדיקים, אמנם יש בכל ארגז תפוחים רקובים, אבל באופן כללי כולם נשמות טובות”.

השיעור הסתיים בשירת “בר יוחאי” אדירה, ואחריה שירים וריקודים.

לאחר השיעור המריא הרב פינטו לחו”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות