מנכ”ל משרד הדתות: “אם ייתנו לי את ההוראה – אעזוב את הארץ”

יהודה אבידן על הסערה שעוררו דבריו של הרב יצחק יוסף: "כשהנשיאה חיות התבטאה נגד הרפורמה אף אחד לא הזדעזע" • "אף אחד לא צריך לעשות דברים בכפייה. אנחנו יכולים להיות תומכי לחימה כמו במצב הקיים"
חרדים 10
ל' אדר א' התשפ"ד / 10.03.2024 10:46

האיום של הראשל”צ נגד גיוס לומדי התורה: מנכ”ל משרד הדתות, יהודה אבידן, הצהיר הבוקר (ראשון) בתוכנית ‘קלמן ליברמן’, עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב’, כי “אם ייתנו לי את ההוראה – אעזוב את הארץ”.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

אבידן טען: “כשהנשיאה חיות התבטאה נגד הרפורמה אף אחד לא הזדעזע, אני בעד שתזדעזעו בעקביות. אני רוצה לשחזר אם הזדעזעת ככה באותה צורה. כמה איים נבנו בחו”ל על עילת הסבירות או על הוועדה למינוי שופטים. הרב יצחק יוסף שם את הדברים על השולחן, שבאים ומנסים לכלות ולסגור את עולם התורה, סוגרים את התקציבים והישיבות ומגייסים את כולם. אין רצון להבין את מה שקורה במדינה, איך לתקן ולעשות, זה נושא פוליטי. מי שמבקש לסגור את עולם התורה והישיבות, זה לא אנשים שרוצים להגיע להבנה או לחשוב מה צריך או מה שלא צריך, אלא רצון אחר לגמרי”.

אבידן נשאל “מי לא רוצה להגיע להבנה?” – והשיב:  “הרב יצחק יוסף לא אדם שנפל מהירח ולא מבין. ערך לימוד התורה, אלה שלומדים תורה, אנחנו לא באים להגן על אדם שלא בא ולומד. אלא על אדם שמתחיל בבוקר ועד הלילה יושב ולומד, הוא בן אדם שמציל את עם ישראל”.

אבידן תקף את הציבור החילוני: “כמה לא מתגייסים בציבור החילוני בכל שנה? עשרות אלפים. אני לא יודע לומר כמה מהמשתמטים לא לומדים תורה, אני לא אפוטרופוס למי שיושב ולומד. ב-1984 אני הייתי הרב הראשי של גבעתי, הראשון שקלט את בני ישיבות ההסדר שהיו בשיריון ועברו לחטיבת חי”ר”.

האזינו לריאיון המלא:

על האמירה לפיה אם יאולצו בני ישיבות להתגייס יקרא הרב יוסף לרדת מהארץ – אמר מנכ”ל משרד הדתות: “הוא התכוון ללומדי התורה. הרב יצחק יוסף הוא המנהיג הגדול ביותר בציבור החרדי הספרדי, הוא אומר את המילים של אביו, שאמר בדיוק אותו הדבר, לא בערך ולא פחות. בחו”ל הם ילמדו תורה. התורה לא תלויה רק במימון, יש כאן מגמה, אתה לא מסתכל על כמה ארוחות ביום. אני מציע להיכנס לישיבה ולשבת יומם וערב. את המדרון התלול הזה כולם רואים ומבקשים לסגור את עולם התורה. יש ערך של לימוד התורה. כל אחד צריך ללמוד עד שהוא אומר די והוא רוצה לעזוב. אם מדינת ישראל צריכה לחשוב שאתחיל לנסוע בשבת, מנהיג גדול לא מסתכל מה יהיה בעוד שעה אלא על העתיד.

“אם אקבל הוראה אני אעזוב את הארץ. אף אחד לא צריך לעשות דברים בכפייה. אל תדאגו על החיים בחו”ל. כקולקטיב, איך אנחנו רוצים לראות את עם ישראל. הציבור החרדי בזמן הלחימה תורם מאוד, כולו נרתם והתנדב, תומכי הלחימה יכולים להיות עם מדים ובלי מדים. אנחנו יכולים להיות תומכי לחימה כמו במצב הקיים. לראות את הערבות ההדדית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות