הרב פינטו סיים להעיד • יוצא לחו”ל אחרי הפקדת מיליונים

במחלקה לחקירות שוטרים הסתיימה גביית גרסתו של הרב יאשיהו פינטו בפרשת 'הרב והניצב' • נאסר עליו לצאת מהארץ, אלא אם יפקיד ערבות בנקאית בסך 2 מליון שקלים, לצד ערבויות נוספות • התחייב כי אם ייצא מהארץ - יתייצב חזרה בהתראה של 48 שעות מרגע שיידרש
שי וייספיש ודוד אמסלם
כ"ט אייר התשע"ד / 29.05.2014 20:28

הסתיימה גביית העדות: במחלקה לחקירות שוטרים הסתיימה גביית גרסתו של הרב יאשיהו פינטו, על החשדות בעניינו של מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב בדימוס מנשה ארביב.

על פי הודעת משרד המשפטים, במהלך שהייתו בארץ הורה בית המשפט על-פי הסכמה בין פרקליטות המדינה לבין באי כוחו של הרב פינטו, כי ייאסר על הרב לצאת מן הארץ, אלא אם יפקיד ערבות בנקאית בסך 2 מליון שקלים, יחתום על ערבות עצמית בסך 5 מליון שקלים, וכן יפקיד 3 ערבויות נוספות של צדדי ג’ בסך 5 מליון שקלים כל אחת.

כמו כן התחייב הרב פינטו, כי במידה שייצא מהארץ, הוא יתייצב בחזרה בישראל בהתראה של 48 שעות, מרגע שיידרש לכך על ידי המדינה, מכל סיבה שהיא.

הרב פינטו מסר את גרסתו במח”ש השבוע, כאשר בכל יום העיד שעות ארוכות. אתמול (רביעי)  עבר בדיקת פוליגרף מטרה לאשש את עדותו נגד מנשה ארביב. בבדיקה הרב נמצא דובר אמת.

בדיקת הפוליגרף הייתה חלק מהיום השני בו מספק הרב פינטו עדות מפורטת, שנמשכה יותר מ-10 שעות, במחלקה לחקירות שוטרים. הבדיקה התייחסה לכמה פרטים מהותיים בפרשה – השיחות שניהל הרב בארבע עיניים עם ארביב, ההבטחות להעברת הכספים והמידע שקיבל פינטו מחקירות של הניצב לשעבר.

הרב פינטו נחת ביום שלישי לפנות בוקר בטיסה מצרפת. זמן קצר לאחר הנחיתה כבר התייצב במשרדי מח”ש בירושלים.

הערב, לאחר מספר חודשים בהם שהה בארה”ב עקב פרשת ‘הרב והניצב’, ימסור הרב שיעור בשעה 21:00 לציבור הרחב ולאנשי קהילתו בישיבת ‘שובה ישראל’ באשדוד, ולאחר מכן ימריא עוד הערב לחו”ל, לאחר הפקדת הערבויות.

מסכי ענק יוצבו ברחבת הישיבה, ברחוב שבט בנימין 34, רובע י”ב באשדוד, כדי לאפשר לקהל הגדול לצפות ברב במהלך השיעור.

השיעור יועבר בשידור חי ברדיו קול ברמה ובאתר האינטרנט של מוסדות ‘שובה ישראל’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות