הרבנים הספרדים: ‘שעת שמד, גם מי שלא לומד אסור לו להתגייס’

גדולי הרבנים הספרדים, ובהם מההנהגה הרוחנית של ש"ס, במתקפה חריפה נגד הכוונה לגייס גם מי שאינם בני ישיבות • פוסלים גם את המסלולים המותאמים: "הובילו לפריקת עול ולעבירות החמורות שבתורה" • מצהירים: "גם בעת הזאת לא נירתע מהליכה לבתי מאסר ומכל סוגי הסנקציות"
יוסף גרינבוים
כ"ח אדר ב' התשפ"ד / 07.04.2024 18:06

גדולי הרבנים הספרדים, ובהם מההנהגה הרוחנית של מפלגת ש”ס, פרסמו היום (ראשון) מכתב חריף נגד חוק גיוס עם יעדים, מאחר ומטרתו “לצמצם את מספר שומרי התורה”.

סיור פנורמי באוטובוס קומותיים עם גג פתוח בירושלים? קבלו בחינם

המכתב עשוי למאיים על מאמצי הקואליציה להגיע לנוסחה מוסכמת על חוק גיוס חדש, מאחר שהרבנים – ובהם זקן חברי מועצת החכמים של ש”ס, הגר”מ מאיה – מציגים קו נוקשה בסוגיית הגיוס.

הרבנים תוקפים במילים חריפות את ההחלטה להעלות לדיון את הנושא וכתבו כי היא “להטמיע ולבולל את הציבור החרדי בתוך תרבות החיים החילונית היו לא תהיה”.

הרבנים כותבים עוד, כי כוונתם הסופית של המבקשים לגייס חרדים “היא שיסכימו עמם על פשרות שונות – ביצירת מסלולים ומגמות שירות אזרחיות ‘מותאמות לחרדים’, וזאת התןכנית הזדונית לחדור בתהליך ושלבים של יעדים ומכסות ומסלולים שילכו ויתגברו, תוך כדי הסתגלות הציבור החרדי לכך, במטרה להכניס תחת שליטתם את הציבור החרדי ולצמצם את מספר שומרי התורה, כפי שאמרו כל זאת הם בעצמם”.

במכתב מדגישים הרבנים, כי גם מי שאינו לומד בישיבה אסור לו להתגייס. “כבר הורו גדולי חכמי התורה ובראשם מרן הגר”ע יוסף זצוק”ל כי אפילו בחור שאינו במסגרת לימודים אסור לו ללכת לצבא ולכל המסלולים השונים”.

על  המסלולים המותאמים למגזר החרדי הם כותבים:  “וידוע ומפורסם שגם כל המסגרות והמסלולים אשר הוגדרו כ’מותאמות לחרדים’ הובילו לפריקת עול ולעבירות החמורות שבתורה רח”ל”.

במכתב מתייחסים הרבנים לאסיפה המשותפת לכלל מועצות גדולי וחכמי התורה שנערכה בשנת תשע”ד –  אז “הוחלט פה אחד כי אסור להסכים על שום פשרות בנושא הגיוס, ואין להיכנס עמם במשא ומתן בזה כלל”.

הרבנים מציינים: “מלבד העובדה שכל פשרה תגרור פשרות נוספות, בנוסף כל פשרה תביא חורבן לדורות, ולכן הנהיגו גדולי הדורות שלא להיכנס עמם במשא ומתן כי הוא זה. ומכל שכן שלא יעלה בדעת להסכים על מכסות, יעדים, או מסלולים אזרחיים וכדומה אפילו לבחורים חלשים. והלכה היא שאין דוחין נפש מפני נפש”.

בהמשך מכנים גדולי הרבנים הספרדים את גזירת הגיוס  כ”שעת השמד”: “חזקו ויאמץ לבבכם, אל תיראו ואל תחתו, מלומדים אנו בכל הדורות למסור את הנפש על קיום התורה והיהדות כפי שעשו אבותינו בכל הדורות, וגם בעת הזאת לא נירתע מהליכה לבתי מאסר ומכל סוגי הסנקציות השונות. מוכנים אנו למסור את הנפש בכל עוז וגבורה למען קיום תורתינו הקדושה, ככל ההלכות האמורות בשעת השמד המבוארות בשלחן ערוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות