אורן חזן נעדר מהצבעה ונענש: ‘צחי הנגבי מוציא עלי את התסכול שלו’

לאחר שהח"כ מהליכוד נעדר מהצבעות במליאה, והקואליציה ספגה הפסדים מביכים - החליטו היום להענישו: הושעה מחברות בחוץ והביטחון ומוועדת הכנסת • את מקומו ימלא ח"כ אמיר אוחנה • חזן: "מודה להנגבי שפינה את זמני לוועדות חשובות"
אריה ריבקינד
י"ד אדר א' התשע"ו / 23.02.2016 16:55

ח”כ אורן חזן הושעה על ידי סיעת הליכוד מחברותו בשתי ועדות של הכנסת – ועדת החוץ והביטחון וועדת הכנסת.

על ההשעייה הודיע יו”ר ועדת הכנסת מטעם הליכוד, ח”כ דוד ביטן.

את מקומו של חזן בשתי הועדות ימלא ח”כ אמיר אוחנה, אשר נכנס רק לאחרונה לכנסת, במקומו של השר סילבן שלום, שפרש בנסיבות מביכות מהחיים הפוליטיים.

בתגובה להחלטה אמר ח”כ חזן: “לאור העובדה שוועדת חוץ וביטחון לא מתפקדת, דיונים לא מתקיימים והגורמים הרלוונטים לא מופיעים בפנייה ובפועל אין לה שום השפעה, אני רק יכול להודות לח”כ צחי הנגבי שפינה את זמני לוועדות חשובות שמתפקדות ועובדות, בהן אני חבר כמו וועדת הכספים והוועדה לביקורת המדינה, ששם אני יכול להמשיך בשליחותי ולהשפיע למען הציבור”.

חזן אמר עוד: “דווקא בימים אלה שבעלי תפקידים שכשלו מפילים את האחריות לכישלונם על אחרים, חשוב מאד לגלות אחריות ובגרות ולשמור על אחדות הליכוד והתנועה ולא לתת למחלוקות קטנות של אגו אישי לפגוע בליכוד.

“יחד עם זאת, עצוב שיו”ר הקואליציה צחי הנגבי אינו לוקח אחריות על כישלונו בהצבעה ומוציא את התסכול האישי שלו, על כך שלא מונה לשר מחד ונכשל מאידך בתפקיד יו”ר הקואליציה – עלי באמצעות הסטת האש מכישלונותיו לכיוון שלי. במשחק הזה אני לא מתכון לשחק…”

צחי הנגבי הוציא מכתב לחברי הסיעה, בו נאמר: “מזה זמן, ח”כ אורן חזן נעדר בכוונת מכוון מהצבעות רבות במליאת הכנסת. הדבר מהווה התרסה עקבית נגד הסיעה בה הוא חבר, מכשיל את הממשלה ומקשה עלינו לקדם את היעדים שהקואליציה מחוייבת להם.

“מעבר לכל אלה, מדובר בהפגנת זלזול מובהק כלפי חברי הסיעה, שמתמודדים מידי יום שני ורביעי מול האופוזיציה, לעתים מזומנות עמוק לתוך הלילה.

“הסאה הוגדשה אמש, כאשר היעדרותו, ללא קיזוז, ללא הצדקה, תוך התעלמות מנסיונות צוות הסיעה לוודא את הגעתו להצבעות, הפילה את החוק לעיגון מעמדם של בתי המשפט הצבאיים, הצעת חשובה שחברתנו ענת ברקו, בתמיכת הממשלה, עמלה עליה בשקדנות.

“לפיכך, החלטתי על סיום כהונתו מטעם סיעתנו בועדת החוץ והביטחון ובועדת הכנסת. במקומו יבוא ח”כ אמיר אוחנה”.

העילה להשעיה היא, כאמור,  היעדרותו של חזן מהצבעה אמש במליאה, ללא שהתקזז עם חבר כנסת מהאופוזיציה, וכיבה, לטענת הנהלת הקואליציה, את הטלפון שלו.

אמש דחתה מליאת הכנסת בהצבעה בקריאה ראשונה את הצעת חוק של ח”כ ענת ברקו מהליכוד, אשר נתמכה על ידי הקואליציה, שביקשה להסדיר בחוק את מעמד פסקי הדין הניתנים בבתי הדין הצבאיים ביהודה ושומרון, כדי שממצאיו יהיו קבילים כראיות גם בבית משפט אזרחי.

הקואליציה לא הצליחה לגייס רוב, וההצבעה הסתיימה עם 29 ח”כים שתמכו בהצעת החוק ו-29 שהתנגדו.

ההצבעה אתמול היא הפעם השמינית מאז הבחירות בה הקואליציה מפסידה בהצבעה במליאה, אבל מדובר בפעם הראשונה שהיא מפסידה בהצבעה משמעותית בקריאה ראשונה, לאחר שעד כה ההפסדים היו בשלב הקריאה הטרומית.

מעבר למבוכה הגדולה, משמעות ההפסד היא כי הקואליציה לא תוכל לשוב ולהעלות את ההצעה שוב למשך חצי שנה.

לאחר ההפסד אמר יו”ר הקואליציה צחי הנגבי לוואלה, כי האשמה מוטלת על חזן, שנעדר מן המליאה. “אורן חזן נעלם מהכנסת ללא קיזוז ולא ענה לטלפונים מ-18:00 בערב”, אמר הנגבי.

חזן הגיב: “ח”כ הנגבי כנראה התבלבל וצלצל אולי לאורן זריף. אצלי בנייד אין ולו שיחה אחת ממנו”.

הנגבי איים בהמשך: “ביום רביעי תכונס סיעת הליכוד להחליט בדבר הצעדים שיינקטו בעניין היעדרותו המכוונת של חזן מהצבעות, שחוזרת על עצמה”.

חזן, מצידו, הגיב הבוקר להאשמות בחשבון הטוויטר שלו: “רק להבין, מונתי ליו”ר הקואליציה שכל צרותיה על הכתפיים שלי? 32 ח”כים לא במשכן – אורן אשם. כישלון בהצבעה – חזן אשם. אגב, טלפון אחד מצחי לא היה!”

כאמור, בליכוד לא המתינו למחר, וכבר היום ספג חזן את עונשו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לליכוד!!
    23/02/2016 19:44
    שלמה מרדכי
  1. אחרי הפגישה עם הרפורמים- עשו תיקון!!
    סוף סוף הענישו את הכופר החוצפן, שלא מייצג את הציבור אלא מגיע רק לתקשורת.
    כל הכבוד לנתניהו ולליכוד!!