אחרי המתקפה: הליכוד מזנק, יאיר לפיד יורד, סער לא עובר

מסקר 'דיירקט פולס' עולה: הליכוד עוקף את המחנה הממלכתי של בני גנץ • יאיר לפיד מתרסק, אביגדור ליברמן עולה, העבודה ומרצ קמות לתחייה. וגם סמוטריץ' • מי מוביל בהתאמה לראשות הממשלה, כמה מקבל גוש הימין, ומה חושב הציבור על תקיפה ישראלית באיראן בניגוד לעמדת ארה"ב?
קובי פינדרוס
ח' ניסן התשפ"ד / 15.04.2024 22:00

לראשונה מאז תקפה איראן את ישראל: מסקר מנדטים שביצע מכון ‘דיירקט פולס’ והתפרסם הערב (שני) במהדורה המרכזית של ערוץ 14, עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד של בנימין נתניהו, הייתה מזנקת וזוכה ל-26 מנדטים לעומת 22 מנדטים בסקר הקודם, שמערך לפני כשבועיים.

במקום השני ממוקמת המחנה הממלכתי של בני גנץ, ששומרת על כוחה מהסקר הקודם, למרות עזיבתו של גדעון סער, ומקבלת 22 מנדטים. יש עתיד של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד ממשיכה במגמת ההתרסקות ומקבלת 11 מנדטים בלבד.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן ממשיכה לזנק ומקבלת 11 מנדטים,  ש”ס מקבלת 10 מנדטים, עוצמה יהודית של  בן גביר מקבלת על פי הסקר 9 מנדטים ויהדות התורה מקבלת 8 מנדטים.

רע”מ של מנסור עבאס – 6 מנדטים, הציונות הדתית – חמישה מנדטים, מפלגת העבודה – ארבעה מנדטים וכך גם מרצ וחדש-תע”ל.

מפלגת בל”ד והימין הממלכתי של גדעון סער לא עוברות את אחוז החסימה.

חלוקה לגושים

בחלוקה לגושים: גוש הימין ממשיך להתאושש בסקרים ומשיג 58 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל מקבל בסקר 52 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים.

בשאלת מידת ההתאמה לראשות הממשלה: 42% מהמשיבים בחרו ברה”מ נתניהו בעוד 36% הצביעו על  השר גנץ כמתאים ביותר. מספר גדול של 22% מהמשיבים ענו כי אף אחד מהם אינו מתאים.

בתשובה לשאלה: מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה – נתניהו או לפיד? 44% העדיפו את נתניהו בעוד 28% היו רוצים את ראש האופוזיציה יאיר לפיד. מספר משמעותי של 28% מהמשיבים לא רוצים אף אחד מהם בתפקיד.

ומה באשר לתקיפה באיראן?

על פי הסקר, 54 אחוזים מהנשאלים סבורים שישראל צריכה לתקוף באיראן גם אם זה בניגוד לעמדת הממשל בארה”ב, לעומת 42 אחוזים שסבורים שישראל צריכה להימנע מתקיפה אם זה בניגוד לעמדת ארה”ב. לארבעה אחוזים מהנשאלים אין דעה בנושא.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-14 באפריל 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 816 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.1% ± בהסתברות של 95%.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות