ח”כ אזולאי כינה את ליברמן: ‘עם הארץ ממולדובה’ – ועורר סערה

יו"ר ישראל ביתינו ציין בנאום שנשא כי גדולי ישראל למדו מדעים, מתמטיקה ושפות, ונתן כדוגמה גם את הגאון מוילנה • בתגובה ח"כ אזולאי מש"ס כינה בזעם את ליברמן וחבריו כ'עמי ארצות' • פורר דורש: להדיח את אזולאי מתפקיד יו"ר וועדת האתיקה
דוד ליבוביץ
י"ב סיון התשפ"ג / 01.06.2023 00:09

סערה התחוללה היום (רביעי) בכנסת לאחר שח”כ ינון אזולאי מש”ס כינה  את אבידור ליברמן “עם הארץ ממולדובה”.

האירוע החל לאחר שיו”ר ישראל בתינו  ציין בנאום שנשא כי גדולי ישראל למדו מדעים, מתמטיקה ושפות, ונתן כדוגמה גם את הגאון מוילנה, שהיה בקיא בתורה בד בבד עם כך שהיה גם בקיא במדעים.

חבר הכנסת ינון אזולאי שעלה לנאום במליאה, פנה לליברמן בזעם ואמר: “עם הארץ ממולדובה, עפ”ל, אין לך זכות לדבר על הגאון מווילנה. אתם עמי ארץ, כי אתם לא יודעים מי זה הגאון מווילנה. אתה יכול לדבר על הרב אדלשטיין? בטיפול נמרץ הוא עשה שיעורי תורה.

“תתבייש לך, אתה יכול לעמוד פה ולדבר? כשתהיו כמו הרמב”ם, כשתהיו כמו הרב גרשון, תוכלו להטיף לנו מוסר. אתם לא יודעים מי זה הגאון מווילנה. מי אתם? אתם שעומדים פה כל היום ומסיתים תטיפו לנו?”

חברי הכנסת של המפלגה זעמו על אזולאי וקראו לעברו כי הוא ‘גזען’. בהמשך הגיש ח”כ עודד פורר מכתב ליו״ר הכנסת בבקשה להדיח את ח”כ אזולאי מראשות ועדת האתיקה.

לדבריו, “מדובר באמירות גזעניות חמורות, שלא זו בלבד שנאמרו מעל בימת הכנסת על ידי חבר כנסת כלפי חבר כנסת אחר, אלא שהדובר הוא גם יו”ר ועדת האתיקה של הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אזולאי
    01/06/2023 10:30
    אריאל
  1. אנחנו בני מדינת ישראל מחזקים את חבר הכנסת אזולאי תמשיך ככה ואל תפחד מאף אדם כי אין כמו אדם שאומר את האמת בקול