אריאל על איחוד עם בנט: “במקום לבזבז את הזמן שיגידו שלא רוצים”

שר החקלאות אורי אריאל על איחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי: "במקום לבזבז לנו את הזמן שיגידו שהם לא רוצים. אנו נשתדל לשמור על זה אבל לא בכל מחיר" מכריז כי יגבש מתווה חדש לרחבת הכותל "שיענה לבג"ץ ויחד עם זאת באמת לא ייתן הכרה לרפורמים"
נחמן גור
כ"ז אדר א' התשע"ו / 07.03.2016 14:54

על רקע המחלוקות בין האיחוד הלאומי לבין הבית היהודי בנושאים השונים והטענות על פיצול בין המפלגות בעתיד – התראיין היום שר החקלאות אורי אריאל בתוכניתו של יוסי בן עטר בתחנת הרדיו ‘גלי ישראל’.

“פנינו ליו”ר הבית היהודי ואנחנו כבר הרבה זמן מנסים לקדם את נושא האיחוד או המיזוג ועל האפשרויות השונות שבו”, אמר אריאל. “לצערנו הרב, אנו לא רואים התקדמות, וחבל. אבל אנחנו ממשיכים להתאמץ. (…). נקווה שזה יגיע לדבר שכזה בהקדם, אבל ימים יגידו. כרגע זה לא נראה, וחבל כי אנחנו חושבים שיש מקום לזה”.

השר אריאל הגיב על הטענות  כי גורמים בבית היהודי אינם רוצים האיחוד: “אז שיגידו, במקום לבזבז לנו את הזמן. שיגידו שהם לא רוצים, וחבל כי אני חושב שהם לוקחים על אחריותם עניין גדול וחשוב.

“אחדות היא ערך בפני עצמו, בוודאי בין שתי המפלגות הללו. ואני חושב שכן צריך לעשות מאמץ, אבל אם לא רוצים, שיגידו, זה נורא פשוט, גם ‘לא’ זו תשובה אצלנו. אנחנו בעד אחדות באופן כללי וגם במקרה הזה, ואנו נשתדל לשמור על זה אבל זה לא בכל מחיר”.

על הכותל הרפורמי אמר השר: “הצבעתי נגד ההחלטה כי אני חושש שיש פה בעיה יוצאת דופן, ובאנו לראות את האפשרויות – לעשות מתווה אחר שיענה לבג”ץ ולבעיות שעומדות מולנו, ויחד עם זאת באמת לא ייתן הכרה לרפורמים. ננסה לגבש בימים הקרובים משהו אחר יותר טוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות