ועדת האתיקה החליטה: ח”כ רוטמן לא ייענש על תקרית חטיפת המגפון

בכך קיבלה הועדה את טענתו של רוטמן כי התקרית הייתה מקרה של הגנה עצמית ודחתה את תלונתה של ח"כ לזימי ממפלגת העבודה • במקביל ציינו חברי הועדה כי, "מצופה מחברי כנסת שלא להיכנס לעימות פיזי עם מפגינים"
דוד ליבוביץ
י"ג תמוז התשפ"ג / 02.07.2023 19:57

חבר הכנסת שמחה רוטמן לא ייענש בגין חטיפת המיקרופון ממפגינה מבניו יורק, כך החליטה היום [ראשון] וועדת האתיקה של הכנסת היום.

“לצד הקושי שבמעשה חטיפת המגפון, חברי הוועדה ציינו שמצופה ששלומם של חברי הכנסת יישמר על ידי גורמי האכיפה באופן שיאפשר להם למלא את תפקידם. מכל מקום, חברי הוועדה מצאו שבנסיבות מקרה זה לא בוצעה הפרה אתית”, נכתב בהחלטת הוועדה.

טענתו של רוטמן לפיה התקרית הייתה מקרה של הגנה עצמית – התקבלה על ידי חברי הועדה, ובכך נדחתה תלונתה של ח”כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה.

במקביל ציינו חבריה כי, “נשיאה בתפקיד ציבורי מביאה עימה ביקורת ומצפה מחברי כנסת שלא להיכנס לעימות פיזי עם מפגינים”.

רוטמן התבטא לאחר התקרית וכתב: “קבוצה קטנה של מפגינים אלימים התקיפה אותי ואת אשתי כשהלכנו בשעת לילה מאוחרת בניו-יורק. הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאישתי חנה על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות. המאבטחים הזמינו משטרה, תיארנו להם איפה אנחנו, והמשכנו ללכת, כשאנחנו מתעלמים מהמפגינים.

“באיזשהו שלב המפגינים הבינו שאנחנו לא מתרגשים מהם, ואז הם הצמידו לנו לאוזן מגפון (תקיפה לכל דבר) וצעקו. גם אני וגם המאבטחים אמרנו להם שוב ושוב להפסיק ולהתרחק והם המשיכו. אחרי כל האזהרות, לקחתי למפגינה את המגפון שהיא דחפה לי לאוזן בלי לגעת בה כמובן. לאחר כחצי בלוק הגענו למקום שיכולנו להיכנס אליו ולהמתין למשטרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות