יאיר גולן ממריד: אם החרדים לא יתגייסו לצה”ל – גם אנחנו לא נשרת

איש מרץ וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן מאיים כי אם החרדים לא יתגייסו לצבא - גם הוא וחבריו לא ישרתו • "אם הכיוון הזה יימשך נתניהו יראה שההורים באים ללשכות הגיוס ואומרים 'אנחנו לא ניתן לכם את הילדים שלנו'"
דוד ליבוביץ
י"ב סיון התשפ"ג / 31.05.2023 22:33

איש מרץ וסגן הרמטכ”ל לשעבר יאיר גולן מאיים כי אם החרדים לא יתגייסו לצבא – גם הוא וחבריו לא ישרתו.

בסרטון שפרסם ישי פרידמן נשמע גולן אומר בפודקאסט של טובי פולק: “נשארו לנו המון כלים ביד. עד עכשיו היה מאבק רך. אבל למרי בלתי אלים יש שלושה כלים מרכזיים – הפגנה, שביתה ואי ציות אזרחי”.

“צריך להיות ברור לממשלה הזאת”, המשיך גולן, “המילואימניקים פשוט לא יבואו. מדינה ששולחת אותי לסכן את חיי, מחויבת לי ואם הממשלה מתנערת מהמחויבות שלה לאזרחיה ואם היא שוללת ממני כאזרח את החרויות הבסיסיות שלי, אין שום סיבה שאני אשרת את הממשלה הזו”.

לדבריו של גולן אין להשאיר את סוגיית הגיוס מחוץ לשולחן הדיונים: “עד שלא תשנו את המדיניות שלכם, אנחנו לא נשרת אתכם, תשכחו מזה. אין דבר כזה שהצבא הוא מחוץ לדיון או הוויכוח. הצבא ובעיקר צבא המילואים הוא בתוך הוויכוח.

“המלש”בים הם בתוך הוויכוח. שלא יהיה ספיקות לא לסמוטריץ’, בן גביר ונתניהו, אם הכיוון הזה יימשך הוא יראה שההורים באים ללשכות הגיוס ואומרים ‘אנחנו לא ניתן לכם את הילדים שלנו'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות