הגר”מ מאזוז נגד ‘קול חי’: “לא קול חי, זה קול מת. הם נבלים רשעים”

פרסום ראשון • הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים, יוצא להגנת הראשל"צ ורבה של ירושלים הגר"ש עמאר - ומצליף בתוקפיו: " יש מישהו מטומטם שמדבר על הרב עמאר בקול חי" • צפו בוידאו
יוני גרין
ג' אדר א' התשע"ו / 12.02.2016 14:18

הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים ומנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’,  יוצא להגנתו של הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגרש”מ עמאר, ויוצא נגד מי שתקפו אותו.

“הרב עמאר, יש מישהו מטומטם שמדבר עליו בקול חי. ב, זה קול מת”, אמר הגר”מ מאזוז בשיעור שמסר.

“אם אדם פותח את הפה שלו לדבר על צדיק וחסיד כמוהו שכמעט תמיד הוא בתעניות, כל פעם כותב תשובות במסירות נפש, ויש להם פה לדבר עליו ועל ההכשרים שלו, נבלים רשעים…”

המתקפות כנגד הגרש”מ עמאר החלו לאחר שבראיון שהעניק למרדכי לביא ב’מהדורת הבוקר’ של תחנת הרדיו ‘קול חי’ ביום רביעי, התייחס למתווה שאושר על ידי הממשלה להעניק לרפורמים רחבה בכותל המערבי, בה יתקיימו תפילות מעורבות.

במהלך הראיון התייחס הגר”ש עמאר לעובדה שגדולי ישראל אישרו את ההסכם – ואמר: “מה שאומרים בשם הגדולים צריך עיון, ואני לא ארחיב את הדיבור בזה”.

בהמשך הרחיב הרב עמאר והסביר: “אמר לי הרב רבינוביץ בשיחה אישית שהתייעצו עם שני גדולים, הגדולים האלה, אמרתי שאני לא יודע אם הם במצב היום ששייך… אולי הם בגילים כאלה, במצבים כאלה, שאני לא יודע…”. בכך היה נדמה כי רבה של ירושלים רמז כי כביכול גדולי ישראל שהעניקו את האישור למתווה מבוגרים מדי ואינם מסוגלים להחליט.

דבריו של הראשל”צ עוררו סערה, והוא הותקף בתחנת הרדיו ‘קול חי’ מספר פעמים בפי גורמים ושדרנים שונים.

אמש (חמישי), במהלך שיעורו השבועי, התייחס הגרש”מ עמאר עצמו לטענות כי כביכול התבטא נגד גדולי ישראל. לדבריו, מדובר בשקר, וכי העומדים מאחורי הטענות הללו מנסים “לסתום פיות כדי להשתיק את המלחמה ברפורמים”, בשל אינטרסים שונים.

“יש אנשים שלא נוח להם”, אמר רבה של ירושלים. “אנחנו לא יצאנו נגדם, חס ושלום לא נגד אף אחד. אנחנו צועקים שיתקנו, לא באנו לגנות אף אחד, אנחנו מגנים את הרשעים האלה (הרפורמים), אנחנו מפחדים על החורבן שהם מביאים”.

הוא הוסיף: “איזה אנשים שאני לא יודע מה רוצים, כאילו מישהו דיבר נגד גדולי הדור. שטויות! חס ושלום, אנחנו עפר תחת כפות רגליהם, יש מישהו שמכבד את הגדולים כמוני?”

מקורב לרבה של ירושלים אמר לחרדים 10 לאחר השידור ב’קול חי’: “הרב התייחס לכך שלאחר מעשה, מנסים להביא אישור של הרב אביגדור נבנצאל, רב העיר העתיקה, שבשל גילו והמחלה שחלה בה לאחרונה יתקשה להכריע. הוא אמר גם שהוא לא יודע מה אמרו וכיצד הציגו בפניו את הדברים. הוא ממש לא התכוון לגדולי העולם.

“הערכה של הרב לגדולי ישראל הינה גדולה. יש ביניהם קשר גדול עוד מהימים שהרב היה בבני ברק – וממש לא אליהם הוא התכוון”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רפורמים
    12/02/2016 14:36
    יחיאל דהן
  1. על מה תלינו.
    את הרפורמים. ושאר מריעין בישין הביאו לעולם
    מארצות אירופה. לא ממרוקו אגץ של קדושים.
    ולא ישכחו השמות שעשה האליאנס בעדת הקודש בת אלפי שנים.
    תתעוררו הכסף הכבוד והשימון הממשלתי עיוור אתכם לא שונים מהשמאל הקיצוני. אתם הבאתם את החורבן וממשיכים לרוץ באמוק לאבדון.עורי עורי בת ציון

  2. מנהיג הדור הראשון לציון הרב עמר
    12/02/2016 14:56
    נעמה
  3. הרב מאזוז והרב עמאר לא מפחדים מהצבועים דרעי ומוטקה בלוי זועקים את זעקת היהדות