גדי איזנקוט מאיים בפרישה: בן גביר וסמוטריץ’ מפעילים סחיטה באיומים

חבר קבינט המלחמה מתח ביקורת על השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ': "שני חברי קבינט מפעילים ביממה האחרונה סחיטה באיומים פוליטיים" • איים: "אהיה שותף רק בממשלה שמקבלת החלטות משיקולי האינטרסים הלאומיים" • הפרשן יעקב ברדוגו: "אתה מדבר על סחיטה באיומים?"
אריה ריבקינד
כ"ב ניסן התשפ"ד / 30.04.2024 18:13

השר גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי, חבר קבינט המלחמה, מתח הערב (שלישי) ביקורת על השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ’.

“הקבינט הגדיר לפני חצי שנה את מטרות המלחמה”, כתב. “שני חברי קבינט מפעילים ביממה האחרונה סחיטה באיומים פוליטיים. זו תופעה חמורה שפוגעת בבטחון הלאומי של ישראל”.

הוא הוסיף איום מרומז בפרישה: “אהיה שותף רק בממשלה שמקבלת החלטות משיקולי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, ולא משיקולים פוליטיים”.

הפרשן יעקב ברדוגו תוקף בחריפות בתכניתו הערב בגלי ישראל: “גדי, בני, אתם מיותרים בקבינט המלחמה! אחרי הנזק שאתם גרמתם בחודשים האחרונים לביטחון ישראל ולאינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, אני מציע שכבר הערב אתה ובני גנץ תפרשו מהממשלה.

“אתה מדבר על סחיטה באיומים? מי מאיים כל הזמן לעזוב את הממשלה? איזנקוט וגנץ קיבלו הנחייה להפיל את הממשלה כבר לפני מספר חודשים וצר לי שנתניהו לא קיבל את ההחלטה להכניס את ליברמן וסער במקום השניים הללו שפועלים כנציגי הממשל האמריקני”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב למתקפה של השר גדי איזנקוט נגדו ועל האיום לפרוש מהממשלה: “גדי, אתה יודע את הערכתי הרבה אליך, אבל קצת צניעות. זו חובתי לפעול נגד עסקה רעה שתסכן את ביטחון אזרחי ישראל. אולי התרגלת לחבורת הקונספציה שבה כולם חושבים אותו דבר, אך מותר גם לחשוב אחרת. זו לא סחיטה, זו דעה לגיטימית של מיליוני ישראלים שדואגים לעתיד המדינה לא פחות ממך”.

השרה ארית סטרוק הגיבה על המתקפה של השר גדי איזנקוט ולניסיון הסחיטה שלו: “מציעה לשר אייזנקוט לעיין במטרות המלחמה, שגם הוא חתום עליהן. כתוב שם: ‘לייצר תנאים להשבת החטופים’. כשעוצרים ולא נכנסים לרפיח – לא מייצרים תנאים להשבת החטופים וגם לא מפרקים את חמאס וגם לא מסירים כל איום מעזה כלפי ישראל לאורך זמן. בשם המטרות האלה שלחנו חיילים לעזה. חייבים לעמוד בהן”.

מוקדם יותר אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ בתום ישיבת סיעת הציונות הדתית: “קבינט המלחמה הסכים לוויתורים אסטרטגיים המסכנים את מדינת ישראל. קבינט המלחמה הסכים לסגת ממסדרון נצרים ולאפשר חזרת מאות אלפי תושבים לצפון רצועת עזה ובכך לאפשר לחמאס לכבוש מחדש את השטח. קבינט המלחמה הסכים לשחרר מאות רבות של מחבלים, כולל רבי מרצחים עם דם יהודי על הידיים. קבינט המלחמה הסכים בעצימת עין להתחיל לדון על סיום המלחמה לפני הכרעת חמאס ולוותר על כיבוש רפיח”.

הוא פנה לנתניהו: “אדוני ראש הממשלה, אל תניף דגל לבן. אל תיתן לסינוואר להשפיל אותנו שוב ולנצח במלחמה. ממשלה שתיכנע ללחץ הבינלאומי, תעצור עכשיו את המלחמה באמצע, תימנע מכניסה מידית לרפיח ותחזור להצעות תיווך מצריות שמשאירות את חמאס קיים בתצורה כל שהיא, תאבד באותו רגע את זכות קיומה.

“הראש והאמת אומרים שיש להתנגד לעסקה הזאת. אני מוכן לשלם מחיר אישי כבד כדי למנוע את הסכנה הזאת”.

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התבטא נגד העסקה לאחר פגישה עם ראש הממשלה: “סיימתי עם ראש הממשלה פגישה לבקשתי. הזהרתי את ראש הממשלה אם חלילה ישראל לא תיכנס לרפיח, אם חלילה נסיים את המלחמה, אם חלילה תיהיה עסקה מופקרת”.

לדבריו, “ראש הממשלה שמע את הדברים, הבטיח שישראל נכנסת לרפיח, הבטיח שלא מסיימים את המלחמה והבטיח שלא תהיה עסקה מופקרת. אני מברך על הדברים הללו”.

הוא שב ושלח איום מרומז כלפי נתניהו. “אני חושב שראש הממשלה מבין היטב מה תהיה המשמעות אם הדברים האלה לא יתקיימו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות