גורם מדיני: לא תצא משלחת כרגע, נחכה לתשובה של חמאס – ונחליט

בישראל החליטו שלא לשלוח בשלב זה משלחת לקהיר, עד שתגיע תשובתו של רב המרצחים סינוואר למתווה המצרי לשחרור חטופים: "ממתינים לתשובות ביום רביעי בערב - ואז נחליט כיצד לנהוג בהמשך" • ברקע המגעים על העסקה: ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי ייפגשו היום
חרדים 10
כ"ב ניסן התשפ"ד / 30.04.2024 10:02

בישראל החליטו בשלב זה שלא לשגר משלחת לקהיר.

בישראל ממתינים לתשובת חמאס למתווה המצרי לשחרור חטופים בתמורה להפסקת אש, שחרור מחבלים וויתור על הישגים שהושגו בקרבות.

גורם מדיני אמר הבוקר: “משלחת ישראל לא תצא לקהיר, ממתינים לתשובות ביום רביעי בערב – ואז נחליט כיצד לנהוג בהמשך”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בימים האחרונים נודע כי כחלק מוויתור נוסף במשא ומתן, ישראל הסכימה להסיג את כוחותיה מפרוזדור נצרים. לפי הדיווח, המתווה המצרי שעל השולחן, כולל הצעה לכך שלא יהיו בודקים ישראלים בפרוזדור המפריד בין צפון הרצועה לדרומה. לפי ההצעה, התושבים שיחזרו צפונה ייבדקו על ידי כוחות מצרים ואחרים, וישראל תעקוב אחריהם בכלים אחרים.

בתוך כך, ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צפויים להיפגש היום (שלישי). זאת ברקע הכניסה המתוכננת לרפיח והמגעים לעסקת חטופים. בן גביר יגיע לפגישה כשהוא עדיין סובל משלוש צלעות שבורות.

לפי דיווח ברשת cnn, בשם  מקור ישראלי המכיר את המשא ומתן ומקור דיפלומטי זר, חמאס ‘בוחן’ כעת מתווה חדש שהציעה מצרים: שחרור של 33 חטופים שמוחזקים בשבי ברצועה תמורת הפסקה של הלחימה בעזה.

לפי הדיווח, ההצעה האחרונה – שישראל אמנם סייעה לגבש, אך לא הסכימה לה במלואה – מתפרסת בשני שלבים: הראשון – שחרור של 20 עד 33 חטופים לאורך מספר שבועות, בתמורה להפסקת אש ברצועה ולשחרור מחבלים מרצחים מהכלא בישראל.

השלב השני – מתואר בדיווח כ”השבת השקט בר-קיימא”, שבמהלכו יושבו לישראל שאר החטופים משבי החמאס, כולל החיילים וגופות החטופים המוחזקים בשבי, בתמורה לשחרור סיטונאי נוסף של מאות מחבלים רוצחים עם דם על הידיים מהכלא.

מקור דיפלומטי אמר ל-cnn שההתייחסות ל”שקט המתמשך” היא “דרך להסכים להפסקת אש קבועה מבלי לקרוא לזה כך”. כלומר, ממשלת ישראל דנה על הפסקת אש מוחלטת ברצועת עזה תמורת שחרור החטופים, וכניעה מוחלטת לדרישות של ארגון הטרור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות