נתניהו למשפחות השכולות: הסיכוי לעסקה נראה כרגע נמוך ביותר

ראש הממשלה נפגש עם נציגי 'פורום הגבורה' של המשפחות השכולות והצהיר כי לא יסכים לשחרור "מנהיגים" עם דם על הידיים • "החמאס מתעקש על דבר אחד - סיום המלחמה ואת זה הוא לעולם לא יקבל" • ואיך הגיב כשנשאל האם איום צווי המעצר מהאג מפריעים לתוכנית הפעולה ברפיח?
חרדים 10
כ"ב ניסן התשפ"ד / 30.04.2024 15:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם נציגים מ’פורום הגבורה’ של המשפחות השכולות ו’פורום תקווה’ של משפחות החטופים ממלחמת ‘חרבות ברזל’ – בצל שלל הדיווחים על ההתקדמות וההצעות השונות במשא ומתן עם חמאס – והצהיר בפניהן כי כרגע, הסיכוי לעסקה עם חמאס “נמוך ביותר”.

נתניהו אמר לבני המשפחות כי לא חל שום שינוי במטרות המלחמה ויש בכוונתו לפעול עד שיושגו. “כל מה שהגדרנו אחרי ה-7.10 – אין שינוי. לא נתפשר על מטרות המלחמה – לא נוותר על רפיח”.

נתניהו הצהיר בקולו שוב: “ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם – עם עסקה או בלי עסקה, כדי להשיג את הניצחון המוחלט”.

ראש הממשלה סיפר, כי 200 אלף בני אדם כבר התפנו מרפיח בשל החשש מהתמרון הקרקעי של צה”ל. “הרעיון שנפסיק את המלחמה לא בא בחשבון, בלי שנפרק את הארבעה גדודים האלה ברפיח”, אמר נתניהו, “החמאס מתעקש על דבר אחד – סיום המלחמה ואת זה הוא לעולם לא יקבל. אני לא מוכן לתת את זה”.

על שלל הדיווחים אודות שחרור מחבלים כבדים מהכלא בישראל כחלק מהעסקה עם חמאס, נתניהו הבהיר: “לא נסכים לדרישת חמאס לשחרור מחבלים כבדים מנהיגי רצח עם דם על הידיים”.

ככל הנראה  נתניהו התייחס בדבריו למחבלים כבדים הנחשבים כ’מנהיגים’ בעולם הערבי כמו מרואן ברגותי ואחרים, אך היקף המחבלים שישוחררו ורמת ה”כובד” שלהם עדיין לא ידועה.

ראש הממשלה הצהיר בפני המשפחות: “הסיכוי לעסקה נראה כרגע נמוך ביותר. חמאס ממשיך להתבצר בעמדותיו לנסיגה מוחלטת של צה”ל מהרצועה”, אמר נתניהו – והדגיש: “זה לא יקרה”.

נתניהו גם הצהיר בפני המשפחות השכולות כי “בניגוד למתפרסם בתקשורת – אני הודף את לחציו הכבדים של נשיא ארה”ב ג’ו ביידן”.

ראש הממשלה התחייב שוב בפני נציגי הפורומים: “חוזר על התחייבותי – המלחמה תסתיים רק לאחר מיטוט מוחלט של חמאס והחזרת החטופים בכל דרך אפשרית. סיום המלחמה בלי השמדת ארבעת הגדודים הנותרים של חמאס – לא בא בחשבון”.

צילום: קובי גדעון, לע”מ

איציק בונצל, אביו של סמ”ר עמית הי”ד, ספר למוטי קסטל מערוץ 14: “שאלתי את ראש הממשלה בפגישה האם איומי בית הדין בהאג וצווי המעצר מפריעים לתכנית הפעולה הישראלית? ראש הממשלה דפק על השולחן ואמר: ‘אין לי בעיה עם הצווים, לא מטריד אותי שום צו, אני לא העניין. אני מוכן להקריב את עצמי למען מדינת ישראל”.

בתוך כך משלחת חמאס חזרה מקהיר לקטאר ותשובת ארגון הטרור להצעה המצרית לעסקת חטופים צפויה להתקבל רק מחר (רביעי) בערב. בינתיים, משלחת ישראלית לא יצאה למצרים.

רשת ‘קודס’ המזוהה עם חמאס ציטטה גורמים בחמאס שאמרו כי “ההצעה המצרית נחשבת להצעה הטובה ביותר שהוצגה לנו בחודשים האחרונים, שכן היא כוללת נסיגה בכמה נקודות שהאויב התעקש להיאחז בהן כל כך”. לדבריהם, “בהצעה ישראל מוותרת על הישארות בעזה ונכנעת לתנאי הנסיגה של חמאס. זה כמובן נבע רק מהלחץ העצום שלנו על כל הגורמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות