בגלל חשש ממחאות? נתניהו לא ישתתף באירועי יום העצמאות

מירי רגב הודיעה כי טקס הדלקת המשואות ה-76 למדינת ישראל, ייערך ללא קהל ויצולם מראש • הממשלה החליטה: "במסגרת השינוי וההתאמה של טקס הדלקת המשואות בשנה זאת, תוסר, בין היתר, ההגבלה על מספר המשיאים לכל משואה וכן יתווספו או יוסרו רכיבים, שהיו נהוגים"
חרדים 10
כ"ב ניסן התשפ"ד / 30.04.2024 17:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להשתתף באירועי יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל – בהם טקס פרס ישראל וחידון התנ”ך.

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, גורם המעורה בפרטים טוען כי הסיבה למהלך הדרמטי היא חשש ממחאות.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לידיעה.

בתחילת החודש הודיעה שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על טקס המשואות ועל אירועי יום העצמאות, כי טקס הדלקת המשואות לציון 76 למדינת ישראל, ייערך ללא קהל ויצולם מראש.

למעשה, בפעם הראשונה פרק הזיכרון בטקס ייצא מהר הרצל ויכלול שידור הדלקתן של אבוקות זיכרון בקיבוצים, במושבים, ביישובים, בערים, באתר המסיבות, במועצות ובסיסי צה”ל בעוטף עזה שספגו אבדות כבדות ב-7 באוקטובר.

השרה נימקה את החלטתה בכך שנשקלו מכלול הנסיבות החריגות בשנה זו בעקבות הטבח באוקטובר והמלחמה שישראל עדיין בעיצומה. “האקלים הציבורי הכולל: שכול, אובדן וכאב עמוקים של העם בישראל והכמיהה, לצד המאמצים הנחרצים להחזרתם של החטופות והחטופים”, נכתב בהודעתה.

הממשלה הסמיכה היום את השרה רגב לערוך התאמה ושינוי במתכונת טקס הדלקת המשואות בשנה זאת בלבד.

“במסגרת השינוי וההתאמה של טקס הדלקת המשואות בשנה זאת, תוסר, בין היתר, ההגבלה על מספר המשיאים לכל משואה וכן יתווספו או יוסרו רכיבים, שהיו נהוגים בו”, נמסר בהודעה לאחר ישיבת הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות