אנשי הרב פינטו מערערים על מחיקת התביעה נגד ‘עובדה’

מוסדות 'שובה ישראל' של הרב יאשיהו פינטו מערערים לבית המשפט בניו יורק על מחיקת התביעה בסך 100 מיליון דולר שהגישו נגד העיתונאית אילנה דיין והתוכנית 'עובדה' בגין תחקיר ששודר עליהם
אבי כץ
ב' אדר א' התשע"ו / 11.02.2016 15:10

אנשיו של מנהיג מוסדות ‘שובה ישראל’,הרב יאשיהו פינטו, מערערים על ההחלטה למחוק את תביעת העתק שהגישו נגד השדרנית אילנה דיין וחברת קשת. כך מדווח איתמר ב”ז באתר ‘העין השביעית’.

לפני יותר מחודש דחה  בית משפט בניו-יורק את התביעה שהגישו מוסדות ‘שובה ישראל’ ובן-ציון סוקי, יד ימינו של הרב פינטו, להטיל על דיין וקשת פיצויים בסך 100 מיליון דולר בגין שידור תחקיר ‘עובדה’ בשנת 2014 על הרב פינטו ומוסדותיו, שלטענתם הכפיש אותם.

בהחלטה על דחיית התביעה קיבלה השופטת את עמדתן של דיין וקשת ולפיה הערכאה האמריקנית אינה הזירה המתאימה לבירור טענות בנוגע לתוכן התחקיר ששודר בתוכנית הטלוויזיה הישראלית.

לפי הדיווח, בפנייה שנמסרה שלשום לבית-המשפט הודיעו התובעים כי הם מערערים על הפסיקה ומבקשים לקיים דיון חוזר בטענותיהם. לגרסתם, השופטת שגתה וביססה את החלטתה על הנחות שלא נתמכו בראיות.

ההחלטה לדחות את תביעת ההשתקה של אנשי הרב פינטו התבססה על נימוקים טכניים, שלפיהם מאחר שרובו של התחקיר לא בוצע על אדמת ארצות-הברית, והיות שהתחקיר לא שודר בארצות-הברית – אין מקום לדון בו בבית-משפט אמריקני.

חרף טענתם של אנשי הרב פינטו לפגמים בהכרעת בית-המשפט, עיון במסמכי התביעה שהגישו מעלה ספקות של ממש בנוגע לתוקף המידע שעליו התבססו הם בעצמם. 

ביום שלישי הקרוב אמור הרב יאשיהו פינטו להיכנס אל בית הכלא לריצוי שנת מאסר שנגזרה עליו, במסגרת הסדר טיעון.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות