טראמפ נגד נתניהו: “הטבח קרה במשמרת שלו”. על גלנט: טיפש

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית תקף את ראש הממשלה בכתבת שער למגזין 'טיים': "הביקורת נגדו מוצדקת, יש אנשים טובים מאוד שיכולים להחליף אותו" • חשף: "הייתה לי חוויה רעה עם ביבי, זה משהו שמעולם לא שכחתי" • על שתי מדינות: "אני חושב שיישום הפתרון יהיה קשה מאוד"
חרדים 10
כ"ב ניסן התשפ"ד / 30.04.2024 15:36

דונאלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לבחירות לנשיאות, תוקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בראיון למגזין האמריקני היוקרתי ‘טיים’ אמר טראמפ על נתניהו: “מתקפת 7 באוקטובר התרחשה במקרה במשמרת שלו”. הוא הוסיף: “הביקורת על נתניהו מוצדקת, יש אנשים טובים מאוד שיכולים להחליף אותו”.

טראמפ המשיך בדבריו נגד נתניהו והדגיש: “הייתה לי חוויה רעה עם ביבי, זה משהו שמעולם לא שכחתי, זה הראה לי משהו” – כשהתייחס להתנקשות במפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שהייתה אמורה להיות לדבריו מבצע משותף עם ישראל.

כזכור, ימים אחדים לאחר מתקפת חמאס, טראמפ ביקר את נתניהו והתנהלות המודיעין במלחמה בעזה. בכנס תמיכה בו בפלורידה טען: “לעולם לא אשכח כיצד נתניהו אכזב אותנו”. הנשיא לשעבר התייחס למבצע לחיסול קאסם סולימאני, ואמר: “עשינו את העבודה בעצמנו והיה שם דיוק מוחלט, עבודה מרהיבה ויפה, ואז ביבי ניסה לקחת על זה קרדיט. זה לא גרם לי להרגיש טוב במיוחד, אבל בסדר”.

כשנשאל בראיון אם לשם סיום המלחמה יהיה מוכן לשלול את הסיוע הצבאי מישראל לא ענה טראמפ בחיוב, אבל גם לא דחה את האפשרות על הסף וקרא לישראל לסיים את המלחמה בעזה.

למרות זאת, טראמפ אמר שהוא יצטרף לצדה של ישראל בעימות עם איראן. “אם יתקפו את ישראל, כן, נהיה שם”.

על ‘פתרון שתי מדינות’ –  אמר: “הייתה תקופה שחשבתי ששתי מדינות יכולות לעבוד זה לצד זו. עכשיו אני חושב שיישום הפיתרון יהיה קשה מאוד”.

טראמפ נשאל אם יעבוד טוב יותר עם השר גנץ, במידה ויחליף את נתניהו בתפקידו. “אני חושב שבני גנץ טוב, אבל אני לא מוכן להגיד את זה”, אמר טראמפ. “יש כמה אנשים טובים מאוד בישראל שיצא לי להכיר, והם יכולים לעשות עבודה טובה”.

בהמשך התייחס לארגון הטרור חיזבאללה והגדיר אתו “חכם ביותר”. הנשיא לשעבר קרא לשר הביטחון יואב גלנט “הטיפש הזה” – על כך שאמר: “מקווה שחיזבאללה לא יתקוף את ישראל”.

לנתניהו וטראמפ היו יחסים קרובים ברוב תקופת הכהונה של הנשיא לשעבר. השניים פעלו יחד כדי לקדם הכרה אמריקנית בריבונות ישראלית ברמת הגולן, כמו גם לממש את הסכמי אברהם שכוננו יחסים דיפלומטיים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין מרוקו וסודאן. אולם היחסים החמיצו כאשר לאחר הבחירות לנשיאות 2020, נתניהו בירך את ג’ו ביידן על ניצחונו – והרתיח את טראמפ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות