נתניהו תקף את הח”כים הערבים, זחאלקה צעק “פשיסט” והורחק

במהלך דיון במליאה, תקף נתניהו את הח"כים הערבים: "יש דבר שנקרא כבוד לאומי. רק תדמיינו מה היה קורה בבריטניה אם חברי פרלמנט היו עומדים דקת דומייה לזכר ג'ון הג'יהאדיסט" • הח"כים הערבים התפרעו, זעקו "הסתה" - וח"כ זחאלקה הוצא מהאולם, לאחר שקרא: "אתה פאשיסט"
שרי רוט
כ"ט שבט התשע"ו / 08.02.2016 18:42

סערה פרצה היום (שני) במליאת הכנסת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאישור יוזמתו להשעות חברי כנסת ברוב של 90 קולות, על רקע פגישת ח”כי סיעת בל”ד עם משפחות מחבלים.

ג’מאל זחאלקה, שהיה מבין שלושת הח”כים, התפרץ לדברי ראש הממשלה וכינה אותו “פאשיסט” – עד שהוצא מהמליאה.

נתניהו נשא את הדברים לאחר שמליאת הכנסת דחתה הערב את הצעות האי אמון בממשלה שהגישו סיעות המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ויש עתיד –  ואמר: “שמעתי את ההתקפות עלי בכמה ישיבות סיעה היום, אני מבקש להבהיר: אנחנו בעד השילוב של אזרחי ישראל הערבים בחברה, בלכלכה ובמדינה.

“אנחנו משקיעים בזה מאמצים ומשאבים רבים. אבל באותה עת ודווקא מתוך הראייה הזו, איננו מוכנים לקבל מצב שבו ח”כים יתמכו במשפחות של רוצחי אזרחים ישראלים. יש גבול. יש דבר שנקרא כבוד לאומי.

“אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי אם חברי פרלמנט היו עומדים דקת דומייה לזכר ג’ון הג’יהאדיסט או חברי הקונגרס האמריקני היו עומדים לזכר הרוצח מקליפורניה. הם לא היו מוכנים לקבל את זה ואנחנו לא נקבל את זה. אנחנו נפעל נגד זה”.

בשלב זה צעקו ח”כים מהרשימה המשותפת לנתניהו: “זו הסתה”.

זחאלקה צעק “זה מטורף, אתה פאשיסט” – תוך שהוא מצביע על ראש הממשלה.

דבריו של זחאלקה עוררו מהומה וח”כים קראו להוציא אותו מהמליאה, תוך קריאות “חוצפה”.

לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים הוצא זחאלקה החוצה.

יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר: “גם אני ורבים מחברי סולדים ומסתייגים מעומק הלב ממה שעשו חברי בל”ד, אבל מה בין זה לבין הפרת כללי הייסוד של התנהלות הכנסת, כך שיום אחד יעיפו מפה ח”כים מימין ומשמאל בשם התנהגות לא ראויה.

“חובה עלינו ככנסת לשמור בצורה הבסיסית ביותר את כללי המשחק ההוגנים ולשמור על המעטפת מפני שכבר כיום יש לכנסת כלים לטפל בתופעה הזו”.

תגיות

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ח
    08/02/2016 19:09
    אור
  1. הם חושבים שבכוח אפשר להתקדם נגד כח צריך יותר כח זה מה שהם מבינים

  2. שלום עכשיו עייפה הנפש
    08/02/2016 19:35
    כחלון
  3. תתעוררו ערביי ישראל סוסים טרויאנים השב”כ חייב לשבת על הסוסים במעקב מסביב לשעון ערביי ישראל מחכים למשבר חולשה פנימית בעם ישראל ואז להתפוצץ סוס בלב מדינה תל אביב ליצור בהלה גדולה בישראל אלוהים ישמור רק לחשוב להיות בשלטון ישמעאל שלום עכשיו ראו הוזהרתם