האימה והרוע • מוקפות במחבלים ובגופות: סרטון חטיפת התצפיתניות

התיעוד הקשה מנחל עוז: בסרטון שתועד ממצלמות הגוף של המחבלים ניתן לראות את הצעקות והאלימות, את הפחד המשתק בעיניים ואת גבורת החיילות שנלחמות על חייהן, בעודן מדממות ונכפתות באכזריות על הקרקע • נתניהו: אכזריות מחבלי החמאס רק מחזקת את נחישותי להילחם בכל העוצמה
חרדים 10
י"ד אייר התשפ"ד / 22.05.2024 20:03

‘מטה משפחות החטופים’ פרסם הערב (רביעי) לציבור סרטון קשה של חטיפת חמש תצפיתניות שעדיין נמצאות בשבי – כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס.

שכר אטרקטיבי ושליחות: רוצים להיות אחים ואחיות? כל המידע פה

בתיעוד נראות התצפיתניות לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי – והוא פורסם באישור משפחתן.

הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, תועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים.

הוא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן.

בתיעוד, שצולם במיגונית של הבסיס, נראות חמש התצפיתניות שעדיין נמצאות בשבי מדממות ונכפתות באכזריות על הקרקע, כשמאות מחבלים משתלטים על הבסיס, בזמן שחבריהן וחברותיהן נרצחים לנגד עיניהן. ניתן לשמוע בו את הצעקות ולראות את האלימות של המחבלים במיגונית, את הפחד המשתק של החיילות שנלחמות על חייהן, ואת הפציעות שמהן סובלות.

בסרטון נראות \חמש התצפיתניות כשהן נאזקות תחילה, ואחד המחבלים קורא לעברן: “יא כלבים, נשבע באללה שנדרוך עליכם, יא כלבים”. מחבל אחר אומר: “תצלם, תצלם אותן”.

נעמה לוי, שכל פניה מכוסות בדם, נשמעת אומרת לאחד המחבלים באנגלית: “יש לי חברים בפלסטין”. לירי אלבג ביקשה: “מישהו שמדבר אנגלית”. המחבל השיב: “שקט!”.

בהמשך הסרטון, אחד המחבלים מורה לחיילות לשבת, ואחר כך צועק: “האחים שלנו מתו בגללכן – נירה בכן כולכן!”. לאחר מכן, הוא דורש מלירי אלבג שתראה לו איך מחייגים מהטלפון הסלולרי לרצועת עזה. מחבל אחר שאל את אגם ברגר: “מאיפה את?”, והיא ענתה: “בישראל? תל אביב”.

לאחר מכן נראים המחבלים מתפללים לצד הבנות האזוקות מאחור. בשלב אחר בסרטון נשמע אחד המחבלים אומר: “את אלה אפשר להכניס להיריון”. מחבל חמוש אחר אמר לקרינה ארייב המבועתת: “את כל כך יפה”.

בהמשך הסרטון, נראים המחבלים מובילים את התצפיתניות לג’יפ. הראשונה שמובלת היא נעמה לוי ואחריה קרינה ארייב שנראית צולעת. בסיום הסרטון נראות התצפיתניות בתוך הג’יפ.

שי, אחותה של החטופה לירי אלבג, אמרה לאיילה חסון בכאן חדשות: “היה לנו חשוב להוציא את הסרטון שכל העולם יראה שמדובר בחיות. לקח לנו זמן לעכל את זה. הן עוברות כל יום זוועות, התעללויות, השפלות. אני יודעת כמה חזקה לירי, כואב לי על אחותי הקטנה שאני לא מצליחה לעזור לה”.

שי סיפרה שהמחבלים ישבו עם התצפיתניות המבוהלות כשעתיים שלמות, ואף אחד לא בא להצילן. “הן ראו את חברות שלהן, גיבורות לא פחות, נרצחות מול העיניים שלהן. לראות ולא להאמין, לא זיהיתי את לירי, הפחד בעיניים זה לא העיניים שאני רגילה לראות – למרות שהיא מתפקדת, מנסה לשרוד ועונה להם”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הסרטון: “אני מזועזע מהסרטון המתעד את חטיפת התצפיתניות היקרות שלנו. נמשיך לעשות הכל כדי להשיבן הביתה. אכזריות מחבלי החמאס רק מחזקת את נחישותי להילחם בכל העוצמה עד לחיסול החמאס, כדי להבטיח שמה שראינו הערב לא יחזור על עצמו לעולם”.

אפרת מור, אמו של איתן מור, ודיצה אור, אמו של אבינתן אור שנחטפו לעזה, וחברות פורום תקווה של משפחות חטופים, ביקשו לחזק את הורי התצפיתניות והדגישו כי הסרטונים מבהירים מדוע “אסור לעשות עסקה עם השטן, אין לחמאס זכות קיום”.

השר בני גנץ הגיב: “כשצפיתי לראשונה בסרטון המזעזע של חטיפת התצפיתניות מנחל עוז הבטן התהפכה, והמחשבות עליהן לא מרפות ולא ירפו עד שישובו הן, וישובו הבנות והבנים כולם. אבל האחריות של מנהיגים היא לא רק להסתכל למציאות בעיניים – היא ליצור מציאות אחרת גם כשמדובר בהחלטות קשות. וזו אחריותנו”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “אני יודע היטב שאת החטופות האלה נחזיר רק אם נעצור להם את הדלק ואת הסיוע ההומניטרי ונעשה טיפול שורש ברפיח. אסור לנו להיכנע! ליבי עם המשפחות שעוברות כבר למעלה מחצי שנה את הסבל הבלתי יתואר”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: “אני מבקש ביום הזה לחבק ולחזק את המשפחות ולחזור על המחויבות שלנו ושל לוחמי צה”ל הגיבורים שמוסרים את נפשם כדי להחזיר את כולם הביתה. הסרטון ממחיש למה צריך להשמיד את חמאס ולא להפסיק שניה אחת לפני. תמחה את זכר עמלק. לרשע כזה אין מקום מתחת שמי הארץ”.

בבסיס נחל עוז נרצחו 15 תצפיתניות ששירתו בבסיס, 7 נחטפו לעזה בעודן בחיים. אורי מגידיש חולצה על ידי כוחות צה”ל לאחר 23 ימים בשבי, נועה מרציאנו נרצחה על ידי מחבלי חמאס בעודה בשבי וגופתה הוחזרה על ידי צה”ל לקבורה בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות